    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dyskryminacja ze wzgledu na narodowosc czy nie?
    Date: Sun, 23 Jul 2006 09:51:41 +0200

    Mieszkam od kilku lat w Niemczech, tutaj jestem zameldowany, zarabiam,
    place podatki itd.

    Jako ze wlasnie remontuje mieszkanie, wybralem sie na zakupy do sklepu
    firmy Bauhaus.

    Lista zakupow byla dosc dluga, wiec rachunek wyszedl spory - ponad 700 euro.
    Wyciagnalem karte aby zaplacic, kasjerka poprosila mnie o dowod, wiec
    jej go okazalem (polski - nowy - dowod osobisty).

    Kasjerka najwidoczniej nie byla pewna, wiec zadzwonila do swojego szefa,
    i powiedziala mu, ze ma klienta z rachunkiem ponad 700 euro, ktory
    chce zaplacic karta, i ma polski dowod tozsamosci.
    Jej szef powiedzial, ze musze zaplacic gotowka.

    Poprosilem o rozmowe z szefem, i zapytalem go, dlaczego nie moge
    zaplacic karta, czemu jestem dyskryminowany, czy jestem obywatelem
    drugiej kategorii itd.
    Na kazde pytanie mial jedna odpowiedz - "zadnej dyskusji, musisz placic
    gotowka".

    Czy odmowa przyjecia platnosci karta ze wzgledu na narodowosc klienta
    jest zgodna z prawem?

    --
    Tomasz Chmielewski