  • Data: 2006-07-23 17:25:27
    Temat: Re: dyskryminacja ze wzgledu na narodowosc czy nie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...syneticon.net> napisał w wiadomości
    news:e9v9qe$gve$1@newsreader2.netcologne.de...

    Ponieważ o honorowaniu Twojej karty zapewniał Cię Twój bank i to on za to bierze
    prowizję, więc złóż reklamację w tym banku, że odmówiono Ci rozliczenia
    transakcji z tego powodu, że karta jest wydana w Polsce. Bank sobie będzie
    sprawę załatwiał swoimi kanałami. Za nierozliczenie transakcji sklep odpowiada
    cywilnie przed firmą, z którą ma umowę o rozliczanie (najczęściej bankiem, ale
    nie wiem jak jest w Niemczech). I to działa na całym świecie.

    W Polsce dodatkowo odmowa sprzedaży towaru jest wykroczeniem, a zatem mógł byś
    wezwać Policję i kasjerka lub właściciel sklepu został by pouczony, a nawet
    ukarany. Ale nie mam zielonego pojęcia jak z takimi sprawami radzi sobie
    niemieckie prawo.