    From: "Wa219" <p...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: dyskryminacja niepelnosprawnych pracownikow
    Date: Mon, 10 May 2004 23:11:57 +0200

    Jeśli ktos moglby pomoc w opisanej przeze mnie sytuacji grupie
    niepelnosprawnych pracownikow bylbym wdzieczny. Sytuacja wyglada jak
    poniżej.

    Duza jednostka administracji państwowej zatrudnila na czas określony grupe
    osob niepełnosprawnych. W wymiarze pelnym, na stanowiskach "operator".
    Stanowisko to nazywa się pomocnicze i jest zdaniem kadr repezentujacych
    pracodawce "poza etatowe". Nie wiem jak mam to rozumiec i jakie przepisy
    chronia w takim wypadku te osoby. Wiem, ze np. nie jesteśmy członkami
    korpusu służby cywilnej jak reszta pracownikow.

    Czy jednak z tego względu - zwłaszcza w świetle nowego kodeksu pracy - można
    nam odmowic:

    1.. Pensji choc w przybliżeniu podobnej do tej osiaganej przez osoby
    pełnosprawne. Oczywiście te osoby pełnosprawne sa członkami korpusu służby
    cywilnej. Dodam, ze charakter pracy wykonywanej jest zwykle taki sam.

    2.. Jakichkolwiek nagrod finansowych, również dostępnych jedynie dla
    pozostałej czesci pracownikow

    3.. wolnego dnia za 1 maj wypadający w sobote. Reszta pracownikow taki
    dzien otrzyma. Dlaczego niepełnosprawnych to nie dotyczy skoro przepis o
    wolnym dniu wynika z nowego kodeksu pracy, a my przeciez jesteśmy
    zatrudnieni w wymiarze pelnym, a nie np. jako zewnetrzna firma.

    Czy możemy podjąć interwencje w tej sprawie. Oczywiście wydzial kadr niczym
    się nie przejmuje, ale mi to pachnie mocno dyskryminacja. Jak postępowac z
    taka dyskryminacja ?