  • 1. Data: 2004-05-06 21:18:54
    Temat: dyscyplinarka - ugoda
    Od: "wald" <a...@w...pl>

    Otrzymalem dyscyplinarke od firmy dnia 15.12.2003, zlozylem odwolanie do
    sadu pracy, ale:

    1) firma w zwiazku z moimi licznymi roszczeniami finansowymi jest sklonna
    "zmienic" zdanie, czy jest mozliwe na tym etapie aby cofnac dyscyplinarke i
    zamienic na porozumienie stron i zmienic swiadectwo pracy, obie strony
    wykazuja checi do tego, ja rezygnuje z roszczen finansowych. Jesli nie,
    jakie sa inne opcje anulowania dyscyplinarki bez udzialu sadu przy checi z
    obu stron?

    2) jako ciekawostka, czy na wypowiedzeniu dyscyplinarnym musi byc podana
    dokladnna przyczyna czy wystarczy tylko wpisac: "art 52 par 1 pkt 1" -
    sedzina powiedziala ze to za malo, ze musi byc konkretny powod np
    molestowalem wspolpracownika :) i chce sie upewnic...

    z gory dziekuje

  • 2. Data: 2004-05-08 20:12:25
    Temat: Re: dyscyplinarka - ugoda
    Od: Dan <l...@p...fm>

    In article <c7ea5m$2je$1@atlantis.news.tpi.pl>, a...@w...pl says...
> [...]
    > jakie sa inne opcje anulowania dyscyplinarki bez udzialu sadu przy checi z

    Jest to mozliwe.Pracodawca moze cofnac oswiadczenie woli o rozwiazaniu
    umowy pod warunkiem, ze wyrazisz na to zgode (obydwa oswiadczenia na
    pismie). Nastepnie mozecie rozwiazac umowe za porozumieniem stron. Co do
    rezygnacji z roszczen to zalezy jakiego rodzaju te roszczeni, niektorych
    skutecznie pracownik zrzec sie nie moze.

    > 2) jako ciekawostka, czy na wypowiedzeniu dyscyplinarnym musi byc podana
    > dokladnna przyczyna czy wystarczy tylko wpisac: "art 52 par 1 pkt 1" -

    Musi byc przyczyna. Po pierwsze rzeczywista, po drugie precyzyjna. W
    przeciwnym razie rozwiazanie umowy jest wadliwe i skutkuje
    bezskutecznoscia (o ktorej orzeka sad). Jesli przyczyny nie podano w
    ogole (a wskazano jedynie podstawe prawna) to sprawe masz wygrana.

    Dan.

  • 3. Data: 2004-05-09 08:34:16
    Od: "wald" <a...@w...pl>

> [...]
    > bezskutecznoscia (o ktorej orzeka sad). Jesli przyczyny nie podano w
    > ogole (a wskazano jedynie podstawe prawna) to sprawe masz wygrana.

    mam podany w wypowiedzeniu tylko "art 52 par 1 pkt 1" nic wiecej ??
    thx

  • 4. Data: 2004-05-09 10:27:01
    Od: Dan <l...@p...fm>

    In article <c7kqjc$rkh$1@nemesis.news.tpi.pl>, a...@w...pl says...

    > mam podany w wypowiedzeniu tylko "art 52 par 1 pkt 1" nic wiecej ??
    > thx

    Wiec jest wadliwe. Sad uzna je za takie i orzeknie przywrocenie do pracy
    lub odszkodowanie /wg zadzania pracownika/.

    Daniel