  • 1. Data: 2004-01-30 19:34:08
    Temat: dymisja prezesa
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Witam Szanownych grupowiczów.
    Mam pytanie które zadał mi kolega i prosił o wyjaśnienie.
    Prezes stowarzyszenia złożył na piśmie rezygnację z pracy w zarządzie z dniem
    złożenia. Jednocześnie oddał pieczątki, czeki oraz inne dokumenty.
    Rezygnacje podpisał członek zarządu.
    Teraz pytanie; czy prezes od tego momentu jest zwolniony z obowiązków i nie
    jest faktycznie związany w jakikolwiek sposób z zarządem?.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Krzysztof Wiktor

  • 2. Data: 2004-01-31 15:16:11
    Temat: Re: dymisja prezesa
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 1/30/2004 8:34 PM, Krzysiek wrote:
> [...]
    > Teraz pytanie; czy prezes od tego momentu jest zwolniony z obowiązków i nie
    > jest faktycznie związany w jakikolwiek sposób z zarządem?.

    Należy rozpatrywać dwie okloliczności:
    - bycie prezesem
    - bycie pracownikiem

    Przestanie byciem członkiem zarządu na mocy jednostronnego oświadczenia
    nie kończy relacji ze spółką - były prezes nadal ma prawa i obowiązki.

    Z chwilą rezygnacji przestaje pełnić obowiązki członka zarządu, jednakże
    ma prawo i obowiązek być rozliczony za okres, w którym je pełnił i tego
    te obowiązki i prawa dotyczą.
    Nadal ponosi osobistą materialną odpowiedzialność, jeżeli np. spółka nie
    posiadałaby środków na pokrycie roszczeń powstałych w okresie bycia
    członkiem lub w związku z tym.

    Można przestać byc prezesem, a być nadal pracownikiem i na odwrót.

    Były prezes powinien zadbac o wykreślenie z rejestru.

    Mój znajomy był w zarządzie spółki przez pół roku wiele lat temu.
    Parę lat potem firma chciała upaść, uczyniła to nieskutecznie - a mojego
    znajomego zrobiono głównym oskazonym w sprawie karnej.
    niech Twój kolega pamieta, że należy dbać o papiery, podpisy,
    korespondencja ZPO etc.

    Jeżeli ktoś proponuje Tobie lub znajomemu stanowisko w zarządzie bez
    udziałów i/lub znacznych apanaży, to należy walić w [... wpisz co chcesz..].

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-01-31 20:29:24
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    > On 1/30/2004 8:34 PM, Krzysiek wrote:
    [............................]

    > Należy rozpatrywać dwie okloliczności:
    > - bycie prezesem
    > - bycie pracownikiem

    w tym przypadku tylko społecznie pełniona funcja

    > Przestanie byciem członkiem zarządu na mocy jednostronnego oświadczenia
    > nie kończy relacji ze spółką - były prezes nadal ma prawa i obowiązki.

    w momencie złożenia rezygnacji pozosatała część zarządu stowarzyszenia zastosowała
    blokadę dostępu do pomieszczenia siedziby oraz wszelkich dokumentów.
    [.................]

    Dzięki piękne za informacje zaraz dzwonie do kolegi i niech biegusiem do sądu gana
    załatwić formalnie swoją rezygnację.
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2004-02-02 08:16:22
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 1/31/2004 9:29 PM, Krzysiek wrote:
    > Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > Dzięki piękne za informacje zaraz dzwonie do kolegi i niech biegusiem do sądu gana
    > załatwić formalnie swoją rezygnację.

    Pod rządami starego kodeksu "niebycie członkiem" warunkowane było
    wykreśleniem z rejestru - czyli członkiem było sie tak długo, dopóki
    zarząd nie wykreślił.
    Obecnie wystarczy rezygnacja - ale po rezygnacji nie jest sie członkiem
    zarządu - więc nie mozna samemu się wykreślić - co moze byc pewnym
    problemem.
    Ja bym zrobił tak, że pomimo proceduralnej niepoprawności złożyłbym w
    sądzie pismo z rezygnacją, najlepiej z podpisem notarialnie
    poświadczonym - bo aktualny zarząd może się nie spieszyć z wykreśleniem
    - zapawni to byłemu prezesowi atrybut "dochowania nalezytej stranności"
    i obecność w aktach rejestrowych faktu nie bycia prezesem.

    Pzdr: Catbert