    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dymisja prezesa
    Date: Sat, 31 Jan 2004 16:16:11 +0100

    On 1/30/2004 8:34 PM, Krzysiek wrote:
    > Witam Szanownych grupowiczów.
    > Mam pytanie które zadał mi kolega i prosił o wyjaśnienie.
    > Prezes stowarzyszenia złożył na piśmie rezygnację z pracy w zarządzie z dniem
    > złożenia. Jednocześnie oddał pieczątki, czeki oraz inne dokumenty.
    > Rezygnacje podpisał członek zarządu.
    > Teraz pytanie; czy prezes od tego momentu jest zwolniony z obowiązków i nie
    > jest faktycznie związany w jakikolwiek sposób z zarządem?.
    > Pozdrawiam serdecznie.

    Należy rozpatrywać dwie okloliczności:
    - bycie prezesem
    - bycie pracownikiem

    Przestanie byciem członkiem zarządu na mocy jednostronnego oświadczenia
    nie kończy relacji ze spółką - były prezes nadal ma prawa i obowiązki.

    Z chwilą rezygnacji przestaje pełnić obowiązki członka zarządu, jednakże
    ma prawo i obowiązek być rozliczony za okres, w którym je pełnił i tego
    te obowiązki i prawa dotyczą.
    Nadal ponosi osobistą materialną odpowiedzialność, jeżeli np. spółka nie
    posiadałaby środków na pokrycie roszczeń powstałych w okresie bycia
    członkiem lub w związku z tym.

    Można przestać byc prezesem, a być nadal pracownikiem i na odwrót.

    Były prezes powinien zadbac o wykreślenie z rejestru.

    Mój znajomy był w zarządzie spółki przez pół roku wiele lat temu.
    Parę lat potem firma chciała upaść, uczyniła to nieskutecznie - a mojego
    znajomego zrobiono głównym oskazonym w sprawie karnej.
    niech Twój kolega pamieta, że należy dbać o papiery, podpisy,
    korespondencja ZPO etc.

    Jeżeli ktoś proponuje Tobie lub znajomemu stanowisko w zarządzie bez
    udziałów i/lub znacznych apanaży, to należy walić w [... wpisz co chcesz..].

    Pzdr: Catbert