  • 1. Data: 2003-12-09 11:16:49
    Temat: dwa zaświadczenia o zagospodarowaniu przestrzennym
    Od: emilia<e...@o...pl>

    Kiedy kupowałam dzialkę otrzymałam z Urzędu Gminy zaświadczenie o
    zagospodarowaniu przestrzennym, z którego wynikało, że cała moja
    nieruchomość ma symbol działki o przeznaczenu mieszkaniowo-
    usługowym. Teraz, kiedy dokonałam podziału tej działki na 4 posesje
    i drogę dojazdową okazało się, że Gmina wydała decyzję o
    przyłączeniu do postępowania 2 działek (jako działek budowlanych z
    odpowiednim symbolem) i wyłączeniu z postępowania 2 pozostałuch
    (jako działek przeznaczonych pod uprawę). Okazało się bowiem, że
    moja nieruchomość była działką budowlaną jedynie w określonym
    pasie i teraz po podziale jej na 4 dwie mieszczą się w tym pasie a dwie
    obejmuje ten pas jedynie w około 10-15 metrach ich długości. Stąd
    taka decyzja. Moje pytanie wobec tego jest takie: co mam zrobić z tą
    decyzją i czy w ogóle UG miał prawo wydać taką decyzję. Co powinnam
    zrobić taże z zaświadczeniem, które okazało się być niezgodne z
    prawdą, wydanym przed moim kupnem. Bardzo prosze o odpowiedź, i
    z góry dziękuję.
    Emilia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-12-09 11:24:19
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    emilia wrote:

> [...]
    > taka decyzja. Moje pytanie wobec tego jest takie: co mam zrobić z tą
    > decyzją i czy w ogóle UG miał prawo wydać taką decyzję.

    Czy jest Pani pewna ze to "decyzja" ?

    > Co powinnam
    > zrobić taże z zaświadczeniem, które okazało się być niezgodne z
    > prawdą, wydanym przed moim kupnem. Bardzo prosze o odpowiedź, i
    > z góry dziękuję.

    Byc moze UG wydal tylko zaswiadczenie o stanie faktycznym...
    po podziale 2 dzialki znalazly sie poza obszarem wyznaczonym pod zabudowe..

    To normalne, ze choc dzialka jest przeznaczona pod zabudowe,
    to nie w kazdym miejscu mozna wybudiwea.. u mine jest to np od
    10 do 70 m od drogi...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-12-10 08:28:43
    Od: emilia<e...@o...pl>

    Dziękuję za zainteresowanie się moją sprawą.
    Istotnie faktem jest, że istnieje linia zabudowy, ale mój główny
    problem polega na tym, że nie wiedziałam o tym przed zakupem tej
    nieruchomości. Zatem urzędnik wydający mi tamte zaświadczenie
    potwierdził nieprawdę (lub częściową prawdę- jeśli o takie w ogóle
    można mówić). Kupiłam tę działkę z zamiarem podziału i późniejszej
    sprzedaży z zyskiem a w tej sytuacji nikomu z zyskiem nie sprzedam
    działki budowlanej w znikomym procencie lub sprzedam ją jak rolę.
    Czy wobec tego mogę mieć jakieś roszczenia wobec Gminy? A jeśli tak
    to jakie? Będę wdzieczna za odpowiedź.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-12-10 10:10:20
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    emilia wrote:

> [...]
    > działki budowlanej w znikomym procencie lub sprzedam ją jak rolę.
    > Czy wobec tego mogę mieć jakieś roszczenia wobec Gminy? A jeśli tak

    Tylko ze prawdopodobnie UG poswiadczyl PRAWDE, lecz ktos pania
    "wpuscil w maliny". Dzialka przed podzialem byla taka, jak poswiadczyl
    urzad.

    Podzial odbyl sie na pani wniosek.
    Wynik jest jaki jest i o co wlasciwie chce pani skarzyc i kogo ?

    Poza tym jesli dzialka choc w znikomym procencie jest budowlana, to nie
    oznacza, ze nie nozna bna niej budowac. Ja na swoich 25 arach
    (a w miejscowym planie zagospodarowania
    jest ze dzialka TAM ma byc conajmniej 20 arowa) mam "odrolnione"
    jedynie niecale 2 ary.

    Naprawde radze sie jeszcze raz dobrze przyjrzec owemu planowi

    Boguslaw
    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-12-10 12:52:34
    Od: poreba <d...@p...com>

    bosz <b...@u...agh.edu.pl> popełnił 10 gru 2003 na pl.soc.prawo utwór

    > Tylko ze prawdopodobnie UG poswiadczyl PRAWDE,
    Wydając dokument potwierdzający że "działka nr 1500/3900 jest
    przeznaczona w mopzpg pod budownictwo mieszkaniowe..."?
    W takim razie została dokonana zmiana planu gdyż po podziale wychodzi że
    "pod budownictwo mieszkaniowe i pod uprawy rolne".

    > Dzialka przed podzialem byla taka, jak poswiadczyl urzad.
    Znaczy się CAŁA była "budowlana"

    > Podzial odbyl sie na pani wniosek.
    > Wynik jest jaki jest i o co wlasciwie chce pani skarzyc i kogo ?

    > Naprawde radze sie jeszcze raz dobrze przyjrzec owemu planowi
    Bardzo dobra rada, kierujesz ją również do urzędnika wystawiającego feralne
    zaświadczenie?

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2003-12-10 13:25:43
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    poreba wrote:

    > bosz <b...@u...agh.edu.pl> popełnił 10 gru 2003 na pl.soc.prawo utwór

    > Wydając dokument potwierdzający że "działka nr 1500/3900 jest
    > przeznaczona w mopzpg pod budownictwo mieszkaniowe..."?

    no bo jest...

    > W takim razie została dokonana zmiana planu gdyż po podziale wychodzi że
    > "pod budownictwo mieszkaniowe i pod uprawy rolne".

    Nic w tym szczegolnego....

    > Znaczy się CAŁA była "budowlana"

    A kto poswiadczal ze CALA ?

    > Bardzo dobra rada, kierujesz ją również do urzędnika wystawiającego
    > feralne zaświadczenie?

    Dobra Kobieto..
    Zrozum, ze nie jestem Twoim wrogiem, ani obronca urzednika.

    Kupila Pani dzialke, i teraz mozna sie tylko zastanawiac co z powyzszym
    zrobic.
    Moglo byc gorzej, moglo sie okazac ze MIMO TO nie jest Pani w stanie
    nic tam wybudowac, ot chocby mogl byc tamzakopany rurociag wysokocisnieniowy
    magistrali gazowej......

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-12-11 10:38:35
    Od: emilia<e...@o...pl>

    dla mnie jest to logiczne, że jeśli nie ma wzmianki o pasie zabudowy
    to go nie ma. Pomijając kwestię podziału to jak zareagowałby Pan
    gdyby np 1 XII. kupując dzałkę dostał zaświadczenie, że jest
    budowlana, A 20 XII chcąc sprzedać dostałgy Pan zaświadczenie, że
    jest i budowlana i rolna. To chyba tak jakby kupował Pan auto a chciał
    sprzedać trochę auta i trochę rowera ( to bez znaczenia bo i tak da się
    tym jeździć) . Przecież to się kupy nie trzyma. Pzdr

  • 8. Data: 2003-12-11 12:31:24
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    emilia wrote:

    > dla mnie jest to logiczne, że jeśli nie ma wzmianki o pasie zabudowy
    > to go nie ma.

    Jak to ine ma....

> [...]
    > sprzedać trochę auta i trochę rowera ( to bez znaczenia bo i tak da się
    > tym jeździć) . Przecież to się kupy nie trzyma. Pzdr

    Ja to widze tak..
    Kupowala Pani "pojazd" zapytala pani, czy mozna nimjezdzic i otrzymala
    odpowiedz ze tak.

    Potem podzielilapojazd na ciagnik, naczepe i przyczepe....
    Pyta teraz, czy ta przyczepa moze pani jezdzic...

    > Emilia

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-12-12 07:49:03
    Od: emilia<e...@o...pl>

    bardzo śmieszne
    dzięki za profesjonalne podejście

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2003-12-12 09:09:36
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    emilia wrote:

    > bardzo śmieszne
    > dzięki za profesjonalne podejście

    Mila Pani Emilio

    Ja wiem, ze "wpuszczono pania w kanal".

    Ale tym, ktory to zrobil nie byl urzednik w urzedzie gminy.

    o tym, czy mozna cos bydowac na danym terenie
    nie decyduje zaswiadczenie o ktore Pani prosila.

    Jest nim pozwolenie na budowe.

    Wiecej o tym czy bedziemzna uzyskac pozwolenie na budowe
    mowa Warunki Zabudowy, ktore tez kazdy moze uzyskac.

    Po prostu tak jest.
    Jak pisalem Pani w ktoryms z poprzednich listow jest teoretycznie mozliwa
    sytuacja, w ktorej kupuje Pani dzialke lezaca W CALOSCI
    na terenie okreslonym w miejscowym planie Zagospodarowania
    jako "budowlany", a nie mozna NIC wybudowac np ze wzgledu na
    "strefy ochronne" infrastruktury.

    Z tego co zrozumialemwydano Pani zaswiadczenie o tym, ze w graniczach
    dzialki jest teren, przeznaczony w Miejscowym Planie Zagospodarowania
    pod zabudowe - i byl...

    Boguslaw