    From: "Przem" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: drzwi w taksowce
    Date: Fri, 27 Dec 2002 10:08:20 +0100

    witam i pytam,

    sytuacja wygladala tak:
    pasazer jechal taskowka, po dojechanu do celu, zaplacil rachunek
    i zaczal wysiadac (niestety) od strony ulicy, pech chcial ze nie upewnil sie
    czy cos nie jedzie. Przejezdzajacy samochod zahaczyl o te drzwi i narobil
    szkod
    w drzwiach taksowki i w swoim lakierze. No i teraz pytanko kto ponosi
    odpowiedzialnosc??
    1. taksowkarz - bo powinien zatrzymac sie w bezpiecznym miejscu
    gwarantujacym
    swoim pasazerom bezpeczenstwo,
    bo nie uprzedzil pasazera ze nie mozna wysiadac
    2. kierowca samochodu ktory uszkodzil drzwi - bo nie zachowal nalezytej
    ostroznosci, odstepu od omijanego pojazdu,
    bo powinien byl przewidziec ze ze stojacej,
    oznakowanej taksowki beda wysiadali pasazerowie
    3 pasazer - bo zle wysiadal

    Taksowkarz nie wezwal policji, w pierwszym odruchu wzial tylko adres
    pasazera i kierowcy samochodu,
    a teraz probuje mnie nachodzic w domu zadajac odszkodowania (jezeli juz to
    chyba sam powinien byc ubezpieczony na taka okolicznosc)

    czekam na rzeczowe i fachowe odpowiedzi

    pozdrawiam
    Przem