    From: "renat" <r...@r...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: drobny cwaniaczek - ? wyłudzenie ?
    Date: Fri, 28 Jan 2005 01:53:29 +0100

    Witam
    Ostatnio przydarzyła mi się przykra rzecz i chciałbym zapytać o radę
    szanownych grupowiczów.
    Prowadząc działalność często potencjalnym kontrahentom wysyłam próbki
    towarów, jakiś czas temu
    napisała do mnie osoba mająca rzekomo zamiar nawiązać współpracę po
    uprzednim sprawdzeniu towaru.
    Jak zwykle zaproponowałem wysłanie próbek oraz poprosiłem o dane firmy.
    Wysłałem próbki pod
    wskazany adres i od tamtej pory cisza. W ogole bym nie zwrócił na to uwagi
    gdybym chociaż dostał
    maila ze towar nie spełnia oczekiwań, albo że za wysoka cena .... cokolwiek.
    Milczenie wzbudziło moją podejrzliwość i postanowiłem sprawdzić wiarygodność
    firmy - najprostrzy sposób
    , biuro numerów. Okazało się że pod wskazanym adresem nie ma żadnej firmy,
    ponadto w całej miejscowości nie
    ma firmy o takiej nazwie ani nawet osoby o nazwisku jakie figurowało w
    mailach.
    Szczerze powiedziawszy trochę się zdenerwowałem (głównie na siebie że dałem
    się zrobić jak dziecko).
    Próbki nie są wielkiej wartości ok 70zł, ale strasznie nie lubię takiego
    drobnego cwaniactwa i chętnie
    bym podjął jakieś kroki celem "przytarcia nosa" spryciarzowi.
    I tutaj pytanie: Co można zrobić ? Zostało podane falszywe imie i nazwisko,
    dane fikcyjnej firmy.
    Tylko adres się musi zgadzać.
    Nie chodzi mi tutaj o jakieś pieniacze akcje, ale jak powiedziałem nie
    cierpię drobnego cwaniactwa
    i jakbym mógł coś działać niewielkim najkładem sił to chętnie bym to zrobił.
    Z góry dzięki za sugestie
    pozdrawiam
    renat