  • 1. Data: 2003-11-19 17:35:36
    Temat: zakup towarów za granicą - pominięcie polkiego dystrybutora
    Od: "Marek Masztalerz" <m...@g...pl>

    Witam!

    Slyszalem ostatnio, ze nie mogę zakupić np. samochodu za granica, jeśli dany
    producent
    posiada swoich przedstawicieli na terenie naszego kraju. Nie bardzo to rozumiem.
    Mam chyba prawo do decydowania o tym, czy chce kupować np. Renault we Francji
    czy w Polsce??? Proszę o odpowiedź również na takie pytanie: jakich towarów dotyczą
    te ograniczenia? Czy tylko samochodów? I gdzie można znaleźć jakieś informacje
    (a najlepiej prosilbym o podstawe prawną). Dziękuję serdecznie z góry.

    MM

  • 2. Data: 2003-11-20 06:35:25
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    gdzie można znaleźć jakieś informacje
    > (a najlepiej prosilbym o podstawe prawną). Dziękuję serdecznie z góry.
    >
    > MM

    Ja mam taką podstawe prawna i dam ci, ale mnie też pomożesz. Szukam podstawy prawnej,
    że nie moge
    się żenić z kobietą z innego miasta, gdy w nojej są panny na wydaniu.
    Dzięki z góry za pomoc.

    andrzej

  • 3. Data: 2003-11-20 07:57:10
    Od: "ii" <i...@i...ii>

    Użytkownik "Marek Masztalerz" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    producent
    > posiada swoich przedstawicieli na terenie naszego kraju. Nie bardzo to

    Nie jestem prawnikiem i podstawy prawnej Ci nie dam. Nie chce mi się jednak
    wierzyć, że jakbyś osobiście pojechał do Francji i chciał tam w tamtejszym
    salonie kupić samochód, to by Ci nie sprzedali. Wydaje mi się, że sprzedaliby,
    ale Ty przy imporcie go do Polski musiałbyś opłacić związane z tym wysokie
    opłaty.

    Co innego jeśli chcesz wysłać zamówienie będąc w Polsce do firmy za granicą.
    Jeśli ta firma nie ma swojego wyłącznego przedstawiciela w Polsce, to pewnie Ci
    sprzeda. Jeśli jednak ma *wyłącznego*przedstawiciela (lub filię), to zazwyczaj w
    umowie pomiędzy takim przedstawicielem i firmą zagraniczną jest określenie
    wyłączności do sprzedaży towarów firmy zagranicznej na danym terenie (np. w
    całej Polsce). Gdyby taka firma zagraniczna chciała sprzedać swój towar
    bezpośrednio z zagranicy klientowi końcowemu na terenie Polski, to złamałaby
    umowę ze swoim wyłącznym przedstawicielem i dlatego taka firma tego nie zrobi.
    (Chociaż w praktyce różnie to bywa).

  • 4. Data: 2003-11-20 12:44:04
    Od: "Marek Masztalerz" <m...@g...pl>

    Żarty proszę odłożyć na bok. Mój problem polega na tym, ze chciałbym zakupić
    oprogramowanie specjalistyczne amerykańskiej firmy, która posiada przedstawiciela
    w Polsce. Podobno nie mogę zamówić tego oprogramowania w USA, tylko muszę skorzystać
    z usług owego dystrybutora. Tylko że to oprogramowanie w USA jest dużo tańsze... No
    więc?

    MM

  • 5. Data: 2003-11-20 13:47:24
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Marek Masztalerz" <m...@g...pl> popełnił 20 lis 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:bpid2j$5ht$1@sunflower.man.poznan.pl:

> [...]
    > zakupić oprogramowanie specjalistyczne amerykańskiej firmy, która
    > posiada przedstawiciela w Polsce. Podobno nie mogę zamówić tego
    No komuś teraz jest łyso,
    Tak nie możesz jeżeli taka jest polityka sprzedaży firmy.

    --
    pozdro
    poreba