  • 1. Data: 2003-11-19 17:29:11
    Temat: VW Bank - nie daje umowy:(
    Od: " Marcin" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Chce otworzyc rachunek prywatny w Volkswagen Bank Direct.
    I zdziwila mnie bardzo jedna rzecz.
    Otoz aby miec konto wysylam do banku wniosek o otwarcie rachunku.
    Po jakims czasie bank przysyla mi potwierdzenie otwarcia.
    Czyli ja nie mam umowy.
    Bank ma jakis papierek z moim podpisem a ja nic takiego
    z banku nie dostane:(
    Czy to jest zgodne z prawem?
    Cytat z Prawa Bankowego:

    Art. 54.
    1. Otwarcie rachunku bankowego następuje przez zawarcie z bankiem umowy na
    piśmie.

    Ale juz w Art. 55
    1. Dowodem zawarcia umowy rachunku oszczędnościowego może być książeczka
    lub inny dokument potwierdzający zawarcie umowy. W nazwie dokumentu
    należy użyć w odpowiednim przypadku wyrazu "oszczędnościowy"

    Co grozi klientowi, jezeli nie bedzie mial dokumentu okreslonego
    w Art. 54 a tylko ten z Art. 55?

    Oczywiscie dopoki wszystko dziala
    dobrze to nie ma to chyba znaczenia.
    Co o tym sadzicie?
    Pytalem na pl.biznes.banki i szukalem w archiwum, ale jednoznaczej
    odpowiedzi nie moge znalesc

    P.S.
    Poniewaz nie bardzo wiem czym sie rozni konto od rachunku to
    uzywalem tych wyrazow zamiennie.

    Pozdrawiam

    Marcin