  • 1. Data: 2005-02-14 10:56:30
    Temat: dowód w sprawie
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    Czy wezwanie wysłane emailem zamiast formy papierowej może być dowodem w
    sprawie czy jednak musze wysłać mu drogą papierową?
    Konto email było wczesniej uzgadniane z uzytkownikiem jako konto do wymiany
    korespondencji.
    Szykuje się sprawa w sadzie więc chciałbym wiedzieć jak to wygląda na dzień
    dzisiejszy.

    Druga sprawa to czy ja muszę wysyłać upomnienia o niedotrzymaniu terminów
    umowy czy mogę od razu do sadu iść o należność?

    Dlaczego mówi się że sąd chce widzieć "wezwanie/upomnienie" ?

    Będę wdzięczny za te proste sprawy odpowiedzi.

  • 2. Data: 2005-02-14 16:48:37
    Temat: Re: dowód w sprawie
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    maximus napisał(a):
> [...]
    > korespondencji.
    > Szykuje się sprawa w sadzie więc chciałbym wiedzieć jak to wygląda na dzień

    Dowodem może być wszystko, co innego kwestia jego oceny...
    Wysłałbym pocztą :)

    > Druga sprawa to czy ja muszę wysyłać upomnienia o niedotrzymaniu terminów
    > umowy czy mogę od razu do sadu iść o należność?
    >
    > Dlaczego mówi się że sąd chce widzieć "wezwanie/upomnienie" ?

    Obowiązkowe jest to w sprawach gospodarczych (art.479[12] kpc), w innych
    narażasz się na zarzut, że pozwany nie dał powodu do wytoczenia
    powództwa, co, jeśli pozwany uznał je przy pierwszej czynności, ma
    znaczenie przy orzekaniu o kosztach (art.101 kpc).

    KG

  • 3. Data: 2005-02-15 09:03:10
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    dziękuję