  • 1. Data: 2004-03-25 12:06:39
    Temat: dostawca internetu a wspólnota mieszkaniowa
    Od: "Sylwek Plizga" <s...@g...pl>

    Sytuacja jest taka. Dostawca internetu podłączył w moim lokalu stałe łącze,
    stosowna uchwała została podpisana przez lokatorów (chodzi najprawdopodobniej
    o zezwolenie na korzystanie z pomieszczeń wspólnych). Parę dni po
    zainstalowaniu, okazało się że została przegłosowana nowa uchwała i
    jednocześnie zniesiono poprzednią. Ja jako właściciel lokalu, oraz firma
    dostarczająca usługi internetowe nie została o tym poinformowana. Dodatkowo
    firma która obecnie dostarcza usługi twierdzi że teraz ma wyłączność na
    dostarczanie internetu i żąda zdjęcia istniejącej instalacji. Jak to jest na
    prawdę.

  • 2. Data: 2004-03-25 12:39:56
    Temat: Re: dostawca internetu a wspólnota mieszkaniowa
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Sylwek Plizga" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > firma która obecnie dostarcza usługi twierdzi że teraz ma wyłączność na
    > dostarczanie internetu i żąda zdjęcia istniejącej instalacji. Jak to jest

    a jakies umowy miales podpisane?
    czy wszystko na gebe?

  • 3. Data: 2004-03-25 12:49:16
    Od: "Sylwek Plizga" <s...@g...pl>

    szerszen <w...@s...pl> napisał(a):

    Oczywiście wszystko zgodnie z prawem, zapłaciłem za instalację oraz płacę
    abonament.

  • 4. Data: 2004-03-25 13:20:54
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Sylwek Plizga wrote:

    > szerszen <w...@s...pl> napisał(a):
    >
    > Oczywiście wszystko zgodnie z prawem, zapłaciłem za instalację oraz płacę
    > abonament.

    Przeciez pytano Cie, czy firma dostawca ma cos na pismie...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-03-25 13:28:56
    Od: <w...@c...3miasto.net>

> [...]
    > dostarczanie internetu i żąda zdjęcia istniejącej instalacji. Jak to jest na

    w polsce wszystko ostatnio przechodzi. ja mam innego rodzaju problem -
    dostałem odmowę zgody na wykonanie instalacji dostępu do internetu w blokach
    po tym jak

    1) dostałem wcześniejszą ustną zgodę.

    2) odmowę dostałem po b. długim czasie od złożenia podania

    3) głównym uzasadnieniem odmowy było że mieszkańcy MAJĄ JUŻ MOŻLIWOŚĆ
    DOSTĘPU do internetu.

    po dalszych odwołaniach dostaje odmowy tym razem zasłaniając się że już w
    iluś blokach instalacja jest wykonana (tyle że przez abonentów samemu lub na
    zlecenie - są kwity). Urząd ochrony konkurencji najwyraźniej olał sobie
    sprawę po tym jak zgłosiłem.

  • 6. Data: 2004-03-25 13:33:06
    Od: "Sylwek Plizga" <s...@g...pl>

    Pytanie było proste:
    a jakies umowy miales podpisane?
    czy wszystko na gebe?
    Więc piszę, miałem umowę podpisaną z dostawcą, a dostawca miał załatwioną
    uchwałę dotyczącą pozwolenia na wykorzystanie powierzchni wspólnej,
    zatwierdzone przez zarządce wybranego przez wspólnotę. (o ile wiem nie było
    żadnej umowy między zarządem wspólnoty a żadną z dwu firm, umowy zostały
    zawarte z konkretnymi osobami)
    Następnie uchwała została zmieniona przez wspólnotę bez powiadamienia mnie
    oraz firmy która dostarcza mi usługę. O ile się orientuje uchwała jest nie
    ważna jeżeli nie zostali powiadomieni wszyscy właściciele lokali. A poza tym
    czy taka uchwała jest potrzebna po w przepisach wyraźnie pisze że:
    Art. 22
    ..
    2. Do podjęcia przez zarząd czynności przekraczającej zakres zwykłego zarządu
    potrzebna jest uchwała właścicieli lokali wyrażająca zgodę na dokonanie tej
    czynności oraz udzielająca zarządowi pełnomocnictwa do zawierania umów
    stanowiących czynności przekraczające zakres zwykłego zarządu w formie prawem
    przewidzianej.
    3. Czynnościami przekraczającymi zakres zwykłego zarządu są w szczególności:
    ..
    4)zmiana przeznaczenia części nieruchomości wspólnej,

    5)udzielenie zgody na nadbudowę lub przebudowę nieruchomości wspólnej, na
    ustanowienie odrębnej własności lokalu powstałego w następstwie nadbudowy lub
    przebudowy i rozporządzenie tym lokalem oraz na zmianę wysokości udziałów w
    następstwie powstania odrębnej własności lokalu nadbudowanego lub
    przebudowanego,

    5a) udzielenie zgody na zmianę wysokości udziałów we współwłasności
    nieruchomości wspólnej,

    6)dokonanie podziału nieruchomości wspólnej,

    Wiec żadna z tych okoliczności nie miała miejca.

    A poza tym:
    Art. 23
    ..
    3. O treści uchwały, która została podjęta z udziałem głosów zebranych
    indywidualnie, każdy właściciel lokalu powinien zostać powiadomiony na piśmie.