  • 1. Data: 2008-02-07 09:36:36
    Temat: trzynastka
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    witam serdecznie!

    pracownik pracowal w starostwie powiatowym w 2007roku (umowa na czas
    nieokreslony) do 31 lipca, w tym czasie chorowal 30 dni kalendarzowych (23
    dni robocze). czy przepracowal efektywnie 6 miesiecy i czy nalezy mu sie
    "trzynastka" zgodnie z ustawa z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym
    wynagrodzeniu rocznym dla pracownikow jednostek sfery budżetowej?

    dziekuje za porade
    p.g.

  • 2. Data: 2008-02-07 09:50:26
    Temat: Re: trzynastka
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 07 Feb 2008 10:36:36 +0100, gardziej napisał(a):

> [...]
    > sie "trzynastka" zgodnie z ustawa z dnia 12 grudnia 1997 r. o
    > dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracownikow jednostek sfery

    Choroba jest usprawiedliwioną nieobecnością, zatem art. 3 pkt 1 ustawy
    nie dotyczy tego przypadku.

    Ale na marginesie warto zauważyć, że okres od 1 stycznia do 31 lipca w
    rozumieniu przepisów prawa to nie jest pół roku. Jednak jest takie sobie
    śmieszne orzeczenie SN, gdzie ten orzekł, że chociaż kp nie ma swoich
    własnych zasad liczenia terminów, to w takim przypadku należy liczyć je
    potocznie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytaj Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie

  • 3. Data: 2008-02-07 13:56:57
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    gardziej napisał
> [...]
    > miesiecy i czy nalezy mu sie "trzynastka" zgodnie z ustawa z dnia 12
    > grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracownikow

    Aby przyslugiwalo prawo do trzynastki nalezy przepracowac 180 dni.
    Pamietam, ze dostalam trzynastke gdy bylam na chorobowym od 4 lipca do
    konca roku (czyli pracowalam przez 186 dni), a w nastepnym roku juz
    nie dostalam, bo nie bylo mnie od poczatku do 27 sierpnia (czyli
    pracowalam przez 126 dni).

    pozdrawiam
    Gosia

  • 4. Data: 2008-02-07 16:36:42
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    > Ale na marginesie warto zauważyć, że okres od 1 stycznia do 31 lipca w
    > rozumieniu przepisów prawa to nie jest pół roku.

    To jest 7 miesięcy, a nie 6!
    Może mówisz o okresie od 01.01 do 30.06?

  • 5. Data: 2008-02-07 17:00:23
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Aby przyslugiwalo prawo do trzynastki nalezy przepracowac 180 dni.

    czyli liczac zwyczajowe miesiac jako 30 dni to pracownik przepracowal 6
    miesiecy
    bo jak to inaczej policzyc?

  • 6. Data: 2008-02-07 19:44:07
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    gardziej napisał
    > czyli liczac zwyczajowe miesiac jako 30 dni to pracownik
    > przepracowal 6 miesiecy
    > bo jak to inaczej policzyc?

    Trzeba liczyc dokladnie a nie zwyczajowo :)

    pozdrawiam
    Gosia

  • 7. Data: 2008-02-07 19:49:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2008.02.07.09.50.26@rudak.org Olgierd
    <n...@r...org> pisze:

    > Ale na marginesie warto zauważyć, że okres od 1 stycznia do 31 lipca w
    > rozumieniu przepisów prawa to nie jest pół roku.
    To oczywiste.
    Nawet dziwaczny, niespójny i często nonsensowny konglomerat aktów tworzących
    gniota, którego nazywamy polskim "prawem" nie jest tak idiotyczny, aby jako
    pół roku rozumieć 7 miesięcy.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-02-08 07:47:23
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Trzeba liczyc dokladnie a nie zwyczajowo :)

    czytam w internecie o dwoch interpretacjach SN:

    i z tego co rozumiem, obydwa mowia o tym, ze niewazne ile pracownik chorowal
    to i tak jesli pozostawal w stosunku pracy wiecej niz 6 miesiecy to mu
    przysluguje ta trzynastka, dobrze rozumuje?

  • 9. Data: 2008-02-08 08:10:46
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 07 Feb 2008 17:36:42 +0100, bim-bom napisał(a):

    > To jest 7 miesięcy, a nie 6!
    > Może mówisz o okresie od 01.01 do 30.06?

    Fuj, przepraszam znów przemęczenie.

  • 10. Data: 2008-02-08 08:13:13
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 08 Feb 2008 08:47:23 +0100, gardziej napisał(a):

    > i z tego co rozumiem, obydwa mowia o tym, ze niewazne ile pracownik
    > chorowal to i tak jesli pozostawal w stosunku pracy wiecej niz 6
    > miesiecy to mu przysluguje ta trzynastka, dobrze rozumuje?

    Ogólnie pracownik nie traci uprawnień do trzynastki jeśli był na
    chorobowym.