  • 1. Data: 2008-01-18 07:07:05
    Temat: dopisanie wspolmalzonka do dowodu rejestracyjnego
    Od: "PJ" <o...@N...gazeta.pl>

    Witam

    jak przeprowadzic legalnie taka operacje ? potrzebna mi aktualna
    informacja, zgodna z obecnie obowiazujacymi przepisami, rozwiazanie
    zaproponowane przez WK UM Szczecin jest nieco humorystyczne:

    "Nie ma takiej możliwości wprost. Można to obejść kolejnymi umowami
    ( każda zgłoszona w US) np. Pan sprzedaje (daruje)samochód sąsiadowi,
    bratu itp, a ta osoba sprzedaje (daruje) panu i pana żonie."

    watek rozpoczety na: pl.misc.samochody

    ostatnia odpowiedz z UM:

    Zgodnie z opinią naszego radcy prawnego przepis art 35 k.r.o zakazuje
    rozporządzania przez małżonka w czasie trwania wspólności ustawowej udziałem
    w przedmiocie należącym do wspólnego majątku małżonków. Darowizna jest
    czynnością rozporządzającą. Umowa zawarta wbrew temu zakazowi jest nieważna.

    Z poważaniem,
    xxxx yyyy
    p.o.Kierownika Referatu ds. Komunikacji

  • 2. Data: 2008-01-18 07:18:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PJ wrote:
> [...]
    > czynnością rozporządzającą. Umowa zawarta wbrew temu zakazowi jest nieważna.

    zaraz, to albo samochód jest twój, np. sprzed ślubu i wówczas masz prawo
    rozporządzać nim samodzielnie, np. poprzez podarowanie żonie "kawałka"
    za 1000 zł. Wówczas będzie wspólny i żonę dopisać muszą.
    albo jest wasz wspólny i wówczas ty samodzielnie rozporządzać nim nie
    możez, ale wówczas na podstawie krio dopisać żonę muszą, przecież
    samochód jest wspólny jak ichniejszy prawnik twierdzi.

  • 3. Data: 2008-01-18 07:40:00
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "PJ" <o...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > jak przeprowadzic legalnie taka operacje ?

    Jak kupiony podczas małżenstwa i nie macie rozdzielnosci to i tak jest wasz
    wspólny, bez względu co jest w dowodzie. Ale chyba nie przewidziano wtedy
    dopisania, jeśli w umowie kupna sprzedazy był jeden. Teoretycznie powinni
    wpisać, tyle, że pewnie nie wiedzą jak. Pytanie po co dopisywać?

  • 4. Data: 2008-01-18 08:52:04
    Od: "PJ" <o...@g...pl>

    auto kupione jak juz bylismy malzenstwem, nie mamy rozdzielnosci majatkowej

    P.

  • 5. Data: 2008-01-18 09:17:44
    Od: "MT" <a...@n...www>

    A po jaka (...) potrzebny ci jest ten wpis do dowodu ?
    Jak bedziesz chcial cokolwiek zmieniac bedziesz musial ciagac zone ze soba a
    to klopot.

  • 6. Data: 2008-01-18 09:33:54
    Od: "Darek Szczepanski" <o...@g...pl>

    > A po jaka (...) potrzebny ci jest ten wpis do dowodu ?

    wymagane przez ubezpieczenie

    > Jak bedziesz chcial cokolwiek zmieniac bedziesz musial ciagac zone ze soba
    a to klopot.

    damy rade

    P.

  • 7. Data: 2008-01-18 09:35:57
    Od: "PJ" <o...@g...pl>

    *****poszlo z nazwiskiem kolegi, qrwa mac*****

  • 8. Data: 2008-01-18 10:51:47
    Od: "MT" <a...@n...www>

    Przez jakie ubezpieczenie ?

  • 9. Data: 2008-04-30 13:47:07
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik MT napisał:

    > Przez jakie ubezpieczenie ?

    Żona miała kiedyś samochód i z racji tego ma zniżki w ubezpieczeniu.
    Jeżeli oboje będą właścicielami samochodu, czyli będą wpisani do dowodu
    rejestracyjnego, to mogą skorzystać z tych zniżek. Liczą się zniżki tego
    współwłaściciela, który ma większe.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik