  • 1. Data: 2002-01-21 01:13:49
    Temat: domeny internetowe czesc 2
    Od: "fewrem" <f...@k...net.pl>

    witam

    niedawno pytalem o prawo do domen w internecie i ktos odpowiedzial ze kto
    pierwszy ten lepszy
    a teraz pytanie 2:
    a co jesli firma ma (r w kolku) czyli reserved, a ktos wykupi jej domene?
    tez nie ma zadnych konsekwencji?
    czy jednak firma moze ubiegac sie o oddanie domeny?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-01-21 09:42:34
    Temat: Re: domeny internetowe czesc 2
    Od: "Roman Bieda" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "fewrem" <f...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tez nie ma zadnych konsekwencji?
    > czy jednak firma moze ubiegac sie o oddanie domeny?

    pewno ze moze
    zapisano na ten temat sporo papieru
    id do czytelni i poczytaj o znakach towarowych, o nieuczciwej konkurencji o
    prawie do firmy itp...
    wróc za miesiac i sam zobaczysz jakie baanlne pytania stawiasz
    złosliwiec ze mnie..
    wiem....:)
    ale naprawde napisano juz na ten temat bardzo dozo musisz troszke poszukac,
    przedewszystkim zobaacz na www.netlaw.pl
    tam sa artykuły Radka Chmury oraz literatura potem zobacz do mnie do działu
    bibliografia www.prawnik.net.pl
    a potem idz\ do czytelni i poszukaj kilka artykłów Jusyny Ożegalskij na ten
    temat.
    Pozdrawiam
    Romek

  • 3. Data: 2002-01-21 17:00:19
    Od: "Marcus" <m...@p...com>

    > pewno ze moze
    > zapisano na ten temat sporo papieru
    > id do czytelni i poczytaj o znakach towarowych, o nieuczciwej konkurencji
    > prawie do firmy itp...

    Ja do czytelni mam daleko ;-)
    Więc spytam tylko, czy można zarejestrować domenę np. adidas.pl i umieścić
    tam informacje dot. własnego hobby, np. pielęgnacji pelargonii? Wtedy nie
    będzie to przecież żadne podszywanie się pod cudzy znak, produkt,
    działalność, itp...

    Marcus

  • 4. Data: 2002-01-22 00:00:50
    Od: "Robert Dobry" <b...@e...put.poznan.pl>

    Użytkownik "Marcus" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > tam informacje dot. własnego hobby, np. pielęgnacji pelargonii? Wtedy nie
    > będzie to przecież żadne podszywanie się pod cudzy znak, produkt,

    http://www.dns.pl/zasady.html

    6. NASK usunie nazwę domeny, gdy zostanie mu doręczony prawomocny
    wyrok sądu potwierdzający wyłączne prawo do nazwy domeny podmiotu innego niż
    abonent.
    7. Wszelkie spory dotyczące praw do nazwy domeny rozstrzygane są bez
    udziału NASK.
    8. NASK nie ponosi odpowiedzialności za konieczność usunięcia albo
    zmiany nazwy wynikającą z wprowadzenia przepisów prawnych dotyczących
    rejestracji domen.

    Kiedyś było to nieco inaczej zapisane - że nask może odebrać nazwe domeny
    jesli pojawi się firma która przedstawi większe argumenty do posiadania tej
    nazwy, ale chyba były w tym temacie spory i teraz tak to skonstruowali.

    Podejrzewam że gdybyś założył firmę "Adidas" handlujacą pelargoniami to
    byłoby Ci trudno odebrać tą domenę... ;-))))

    Proponuję obejżeć np tą domenę ;-))) http://www.ibm.com.pl

    Robert