  • 1. Data: 2003-08-06 11:40:46
    Temat: Podwykonawstwo www i prawo autorskie
    Od: "Korbolek" <k...@p...pl>

    Witajcie,

    Zwracam się z prośbą o odpowiedź na następujące pytanie:

    Firma X zleca firmie Y wykonanie strony www. Firma Y zleca to zadanie
    podwykonawcy, czyli mi. Od X otrzymuje materiały (zdjęcia, itp.). Strona
    zostanie zawieszona na serwerze Y. Rozliczenie w formie faktury między
    firmami X i Y oraz między mną a firmą Y. I teraz pytanie: czy jeżeli okaże
    się, że dostarczone materiały, wykorzystane na stronie będą naruszały czyjeś
    prawa autorskie, roszczenia będzie można kierować:

    a) do mnie
    b) do X
    c) do Y

    Jeżeli odpowiedź brzmi a), to jak mogę się przed taką ewentualnością
    zabezpieczyć?

    Będę baaardzo wdzięczny za odpowiedź.

    Dzięki i pozdrawiam
    Korbolek
    http://www.poznaninaczej.pl

  • 2. Data: 2003-08-06 13:07:09
    Temat: Re: Podwykonawstwo www i prawo autorskie
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-08-06 13:40, Korbolek napisał(a):

> [...]
    >się, że dostarczone materiały, wykorzystane na stronie będą naruszały czyjeś
    >prawa autorskie, roszczenia będzie można kierować:

    Chyba tak.

    >b) do X
    >c) do Y
    >
    > Jeżeli odpowiedź brzmi a), to jak mogę się przed taką ewentualnością
    >zabezpieczyć?

    Może zapisać w umowie, że "firma Y zobowiązuje się dostarczyć materiały
    ... i oświadcza, że ich treść nie narusza praw autorskich i majątkowych
    osób (podmiotów?) trzecich"?
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 3. Data: 2003-08-06 14:22:54
    Od: "Korbolek" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Wojciech Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Może zapisać w umowie, że "firma Y zobowiązuje się dostarczyć materiały
    > ... i oświadcza, że ich treść nie narusza praw autorskich i majątkowych
    > osób (podmiotów?) trzecich"?

    Dzięki za odpowiedź. Czy to znaczy, że wystawiając fakturę mogę równolegle
    podpisać z nimi umowę-zlecenie?

    Pozdrawiam
    Korbolek
    http://www.poznaninaczej.pl

  • 4. Data: 2003-08-06 15:09:33
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-08-06 16:22, Korbolek napisał(a):

    >Dzięki za odpowiedź. Czy to znaczy, że wystawiając fakturę mogę równolegle
    >podpisać z nimi umowę-zlecenie?

    A tu już nie wiem...
    - Szwejk

    --