  • 1. Data: 2009-11-18 08:38:14
    Temat: nietykalny minister?
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    Czy ktos wie moze, jaki organ jest "organem wyzszego stopnia" w stosunku do
    ministra (konkretnie - Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego)?

    Przy odwolaniu sprawa jest dosc jasno okreslona (wniosek o ponowne
    rozpatrzenie sprawy). Ale co w sytuacji, gdy Minister nie rozpatruje sprawy?
    Do kogo sklada sie zazalenie na bezczynnosc? Art. 37 stanowi wlasnie o organie
    wyzszego stopnia, ale nie mam bladego pojecia jak go okreslic.

  • 2. Data: 2009-11-18 09:09:54
    Temat: Re: nietykalny minister?
    Od: kuba <p...@o...pl>

    T pisze:
> [...]
    > Do kogo sklada sie zazalenie na bezczynnosc? Art. 37 stanowi wlasnie o organie
    > wyzszego stopnia, ale nie mam bladego pojecia jak go okreslic.

    Nie ma organu wyższego stopnia w rozumieniu KPA nad ministrem. Stąd też
    od decyzji ministra nie przysługuje odwołanie sensu stricto.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 3. Data: 2009-11-18 09:20:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 18 Nov 2009 10:09:54 +0100, kuba napisał(a):

    > Nie ma organu wyższego stopnia w rozumieniu KPA nad ministrem. Stąd też
    > od decyzji ministra nie przysługuje odwołanie sensu stricto.

    Zaś skargę na bezczynność ministra powinno poprzedzać wezwanie organu do
    usunięcia naruszenia prawa (art. 52 par. 4 PPSA).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd