  • 81. Data: 2017-08-11 18:03:04
    Temat: Re: dobra zmiana w sądach (o Sonn-ie)
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-11 o 11:42, A. Filip pisze:

    > To tak działa że _zalecania_ "bywają" ignorowane, nieprawdaż?
    > Akurat tym razem mój dobór swój był całkiem precyzyjny ;-)

    To jeszcze się naucz, w tej swojej "precyzji", nie zmieniać tematów wątków.

    I może mi powiesz jak nazwać człowieka, który nieustannie narusza zasady
    usenetu zmieniając tematy wątków lub nieprawidłowo odpowiadając na posty
    pomimo wielokrotnego zwracania uwagi przez wielu grupowiczów?
    Dla mnie ktoś taki jest zwykłym chamem i kretynem nie liczącym się z
    zasadami obowiązującymi w usenecie. Jeśli ktoś nie reaguje na kulturalne
    upomnienia i dalej robi tak samo, to oznacza to tylko że jego poziom
    intelektualny i umiejętności dostosowania się klasyfikuje go na poziome
    chama lub debila i tylko takiego języka należy używać w stosunku do
    takiej osoby, bo tylko coś takiego przemawia do prostactwa.

    Dotyczy to m.in. zwłaszcza ciebie. A dlaczego, to już ty wiesz akurat
    najlepiej, a przynajmniej powinieneś. Przykłady swojego buractwa
    usenetowego znajdziesz nawet w tym wątku.

    Jeśli ktoś wypowiada się merytorycznie i stosuje się do zasad
    postowania, nie widzę powodów dla których miałbym być wobec niego
    niekulturalny.

    --
    Sonn

  • 82. Data: 2017-08-11 18:04:50
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-11 o 11:55, Liwiusz pisze:

    > Problemem usenetu jest brak moderacji. A to, że ktoś jest cwelem z budki
    > (albo po prostu głupkiem) czasem nie widać w piśmie tak wyraźnie. I
    > czasem pojawiają się tutaj absurdalne, głupie - poglądy lub opinie,
    > których autorzy chcą być na równi traktowani w dyskusji. Tymczasem tak
    > być nie może. Dlatego jeśli nie możemy zbanować wyjątkowo szkodliwych
    > indywiduów, to rodzi to frustracje, które się uzewnętrzniają wyzywaniem.

    Nie przesadzaj. Po to jest KF. Wystarczy trochę umiejętności obsługi
    czytnika i filtrów. Instrukcje znajdziesz z łatwością w sieci lub na
    stronach twórców oprogramowania. Ale to już NTG

    --
    Sonn

  • 83. Data: 2017-08-11 18:23:44
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Sonn <x...@p...onet.pl> pisze:

    > To jeszcze się naucz, w tej swojej "precyzji", nie zmieniać tematów wątków.
    >
    > I może mi powiesz jak nazwać człowieka, który nieustannie narusza
    > zasady usenetu zmieniając tematy wątków [...]

    Na *którą wersję* zasad ty się powołujesz? Twoją osobiście wydumaną?

    Zmiana tematu w odpowiedziach jest dozwolona a czasem wręcz zalecana [1].
    *Precyzyjny* zarzut wobec mojego postępowania to nie robienie czegoś
    czego (przenigdy) robić nie wolno ale co najwyżej robienie tego zbyt
    często z niewystarczających powodów. Ja "jako oskarżony" oczywiście
    daje stanowczy odpór takim oskarżeniom/pomówieniom ;-)

    Dyskusja o "(niskich) standardach Sonn-a" ma już śladowy związek z
    dobrą/"dobrą" zmianą przeprowadzaną przez PiS w sądach. Jak dla mnie
    zmiana tematu pod-wątku jest całkowicie i wystarczająco uzasadniona.

    [1] http://rafa.eu.org/papers/netykiet.html

    --
    A. Filip

  • 84. Data: 2017-08-11 18:33:01
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Sonn <x...@p...onet.pl> pisze:

    > Nie przesadzaj. Po to jest KF. Wystarczy trochę umiejętności obsługi
    > czytnika i filtrów. Instrukcje znajdziesz z łatwością w sieci lub na
    > stronach twórców oprogramowania. Ale to już NTG

    IMHO Problemem usenetu są ludzie korzystający z czytników ze
    spartaczonym filtrowaniem. Mój czytnik (emacs/gnus) pokazuje mi
    _wszystkie_ posty w grupie z zaznaczeniem wielu z nich jako "czytać nie
    warto" - bez mojego świadomego wyboru ich nie przeczytam.

    "Człowiek z killfile" może czasem/rzadko postnąć coś co wzbudza
    dyskusje. "Prosty jak cep" czytnik nie umożliwia obejrzenia takiego
    wyjątku od reguły.

    Zanim zacząłem stosować emacs/gnus potrafiłem wytrzymać na pl.pregierz i
    pl.soc.polityka góra kilka miesięcy "w jednym ciągu".

    --
    A. Filip

  • 85. Data: 2017-08-12 08:36:30
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Sonn" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    com...
> [...]
    > chama lub debila i tylko takiego języka należy używać w stosunku do takiej
    > osoby, bo tylko coś takiego przemawia do prostactwa.

    Jak widać z w/w Sonn opisuje siebie.
    No i dalej jest tryb rozkazujący i dalej słownik osobnika który zakończył
    edukację na gimnazjum.

  • 86. Data: 2017-08-12 08:52:14
    Temat: Re: dobra zmiana w sądach
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA7CE63CB97B1Bbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Danusia d...@w...pl ...
    > [...]
    >
    > W ogole sie nie rzuca w oczy.
    > Sonn pisze ciekawie, merytorycznie a ze przy okazji czasami nazwie kogoś
    > debilem? Ja tez tak robię! Ty nie? Jak spotkasz debila to okreslasz go
    > mianem człowieka o nieodpowiednim poziomie inteligencji?

    Jeżeli za ciekawe i merytoryczne uznajesz wypowiedzi w stylu serial Kiepscy,
    to się zgadzam z Tobą.
    Bronisz go bo Ty też używasz słowa "debil" - jak sam twierdzisz.
    Ale wyraźnie pisałam że nie chodzi tu tylko o słowa powszechnie uznawana za
    obraźliwe.
    Chodzi o styl wypowiedzi, styl który dla prawnika jest niedopuszczalny,
    nawet gdy zostanie wyprowadzony z równowagi i użyje brzydkich słów, co się
    każdemu raz na jakiś czas może zdarzyć. Styl po którym widać że edukację
    ukończył w gimnazjum i wystarcza ona do rozkazywania np. kibolom którzy są
    zachwyceni jego elokwencją.

  • 87. Data: 2017-08-12 09:12:04
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > debilem? Ja tez tak robię! Ty nie? Jak spotkasz debila to okreslasz go
    > mianem człowieka o nieodpowiednim poziomie inteligencji?

    Odpowiedz na pytanie:
    Czy będąc na kolejnym grillu u znajomego pracującego jako prawnik w ramach
    dyskusji czy sprzeczki jako argument użyłbyś zwrotu " Ty debilu, chamie
    jeden"?

  • 88. Data: 2017-08-13 09:04:47
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    Sonn pisze ciekawie, merytorycznie
    ---
    Że niby tutaj ?

  • 89. Data: 2017-08-13 09:06:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "A. Filip"

    *TU* jest grupa pl.soc.PRAWO. IMHO *TU* jest zalecany znacząco wyższy
    poziom kultury niż ten który "ujdzie" na pl.soc.POLITYKA albo pl.PREGIERZ.
    ---
    Grupa jak grupa

  • 90. Data: 2017-08-13 09:12:12
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > To że powinniśmy szanować prawa (nawet) "cwela spod budki z piwem"
    > [(c) JKM] nie znaczy że musimy go lubić.

    Problemem usenetu jest brak moderacji.
    ---
    Wszyscy moderują wszystkich i to jest problem ?

[...]
    Wyjdź sobie na ulicę ze swoimi poglądami to zobaczysz jak może być.

    Bo dyskutanci ci, nie tylko są często ignorantami, ale niestety są
    wyćwiczeni w erystyce. Tak, że czasem sam adwersarz może mieć
    wątpliwości, czy może jednak 2+2=5.
    ---
    Nie radzisz sobie z dyskusją ? To widać, słychać i czuć