eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › do kogo reklamacja ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2006-05-05 14:28:45
    Temat: do kogo reklamacja ?
    Od: "Archeo" <a...@w...pl.WYTNIJ.TO>

    Witam
    Jeżeli drastycznie (24 godziny) został opóźniony wylot czarterowy na wczasy
    wykupione w biurze podróży, gdzie i w jakim terminie składać reklamacje ?
    Biuro twierdzi, że to była wina przewoźnika i umywa ręce...
    Pozdrawiam
    Archeo



  • 2. Data: 2006-05-05 14:44:05
    Temat: Re: do kogo reklamacja ?
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>


    Użytkownik "Archeo" <a...@w...pl.WYTNIJ.TO> napisał w wiadomości
    news:e3fnin$qde$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Jeżeli drastycznie (24 godziny) został opóźniony wylot czarterowy na
    > wczasy
    > wykupione w biurze podróży, gdzie i w jakim terminie składać reklamacje ?
    > Biuro twierdzi, że to była wina przewoźnika i umywa ręce...
    IMHO nie ma racji

    Art. 474. Dłużnik odpowiedzialny jest jak za własne działanie lub
    zaniechanie za działania i zaniechania osób, z których pomocą zobowiązanie
    wykonywa, jak również osób, którym wykonanie zobowiązania powierza. Przepis
    powyższy stosuje się także w wypadku, gdy zobowiązanie wykonywa
    przedstawiciel ustawowy dłużnika.

    oczywiscie biuoro moze sie bronic ,ze opoznienie nastapilo w wyniku
    okolicznosci , za ktore rowniez przewoznik nie ponosi odpowiedzialnosci np
    pogoda


    pozdrawiam
    Ł


  • 3. Data: 2006-05-06 20:19:41
    Temat: Re: do kogo reklamacja ?
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Archeo napisał(a):
    > Witam
    > Jeżeli drastycznie (24 godziny) został opóźniony wylot czarterowy na wczasy
    > wykupione w biurze podróży, gdzie i w jakim terminie składać reklamacje ?
    > Biuro twierdzi, że to była wina przewoźnika i umywa ręce...
    > Pozdrawiam
    > Archeo

    Ich twierdzenie jest oczywiście niesłuszne, ponieważ w świetle ustawy o
    usługach turystycznych touroperator nie ma możliwości wyłączenia
    odpowiedzialności za zaniechania swoich kontrahentów.
    Oczywiście jeżeli, jak napisał Lookasik, przyczyną był stan pogody
    uniemożliwiający odlot, wówczas mielibyśmy do czynienia z siłą wyższą,
    za którą touroperator odpowiedzialności nie ponosi.

    Oczywiście sugestie, że przyczyną była niewłaściwa pogoda można
    stosunkowo łatwo obalić, jeśli obiektywne źródła tego nie potwierdzą, a
    samoloty innych linii, czy nawet także tej linii w tym samym czasie bez
    trudu startowały.

    Reklamację składasz w biurze podróży, możesz także na ręce pilota, jeśli
    impreza jeszcze się nie zakończyła. Czasem się nie przejmujesz. Jeśli
    nawet biuro podróży wpisało Ci do umowy konieczność złożenia reklamacji
    w ciągu np. tygodnia czy miesiąca od zakończenia imprezy, zapis ten Cię
    nie obowiązuje. Co ważne, powinieneś w ramach reklamacji napisać, czego
    sobie w związku z zaistniałą sytuacją życzysz (np. obniżenia ceny
    imprezy o określony procent), będzie Ci potrzebne również potwierdzenie
    faktu jej złożenia.
    Jeśli ją zignorują, to po 30 dniach uznaje się, że przyznali Ci rację.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl




  • 4. Data: 2006-05-06 21:13:11
    Temat: Re: do kogo reklamacja ?
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Dokończenie
    Jeśli natomiast Ci odpowiedzą, powołując się jednak na przyczyny, za
    które ustawowo ponoszą względem Ciebie odpowiedzialność, wówczas
    będziesz miał ułatwioną sprawę przed sądem.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1