eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodo kogo reklamacja ? › Re: do kogo reklamacja ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: do kogo reklamacja ?
    Date: Sat, 06 May 2006 22:19:41 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 36
    Message-ID: <e3j0dk$da0$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <e3fnin$qde$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: dpa42.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1146946804 13632 83.24.134.42 (6 May 2006 20:20:04 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 6 May 2006 20:20:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.2 (Windows/20060308)
    In-Reply-To: <e3fnin$qde$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:385700
    [ ukryj nagłówki ]

    Archeo napisał(a):
    > Witam
    > Jeżeli drastycznie (24 godziny) został opóźniony wylot czarterowy na wczasy
    > wykupione w biurze podróży, gdzie i w jakim terminie składać reklamacje ?
    > Biuro twierdzi, że to była wina przewoźnika i umywa ręce...
    > Pozdrawiam
    > Archeo

    Ich twierdzenie jest oczywiście niesłuszne, ponieważ w świetle ustawy o
    usługach turystycznych touroperator nie ma możliwości wyłączenia
    odpowiedzialności za zaniechania swoich kontrahentów.
    Oczywiście jeżeli, jak napisał Lookasik, przyczyną był stan pogody
    uniemożliwiający odlot, wówczas mielibyśmy do czynienia z siłą wyższą,
    za którą touroperator odpowiedzialności nie ponosi.

    Oczywiście sugestie, że przyczyną była niewłaściwa pogoda można
    stosunkowo łatwo obalić, jeśli obiektywne źródła tego nie potwierdzą, a
    samoloty innych linii, czy nawet także tej linii w tym samym czasie bez
    trudu startowały.

    Reklamację składasz w biurze podróży, możesz także na ręce pilota, jeśli
    impreza jeszcze się nie zakończyła. Czasem się nie przejmujesz. Jeśli
    nawet biuro podróży wpisało Ci do umowy konieczność złożenia reklamacji
    w ciągu np. tygodnia czy miesiąca od zakończenia imprezy, zapis ten Cię
    nie obowiązuje. Co ważne, powinieneś w ramach reklamacji napisać, czego
    sobie w związku z zaistniałą sytuacją życzysz (np. obniżenia ceny
    imprezy o określony procent), będzie Ci potrzebne również potwierdzenie
    faktu jej złożenia.
    Jeśli ją zignorują, to po 30 dniach uznaje się, że przyznali Ci rację.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1