  • 1. Data: 2006-04-28 19:29:02
    Temat: do Lookasik'a
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    dzięki za odpowiedź na post w sprawie materiałow na WZ.
    Mam pytanie. Sporządzenie odpisów (ja czytam kserokopii ale nie wiem czy
    słusznie) następuje nieodpłatnie bez zwgledu na ilośc stron (a przy opinii
    spraozdaniach z dzialalności spólki jak i sprawozdanich biegłych moze być
    tego nawet ze
    150 stron. Wiec się zastanawiam nieodpłatnie czy jednak odpłatnie (chociaż
    nie natknąłem się w ksh aby tak było. Doczytałem sie natomiast w KSH iż
    sporządzenie odpisu listy
    uprawnionych do uczestnicta w WZ jest odpłatne za kosztami jej
    sporządzenia.

  • 2. Data: 2006-04-28 21:07:29
    Temat: Re: do Lookasik'a
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Ja uważam, że zarząd jest uprawniony do wprowadzenia obowiązku odpłatności
    za dostarczone akcjonariuszom dokumenty /tak np J.P. Naworski/. Jednak z
    przepisu tego wywnioskować nie można. Z drugiej strony biorąc pod uwagę
    niektóre s.a. przygotowywanie dokumentów mogloby byc niezlym obciązeniem dla
    spolki. Problem tylko, że jak jest odplatnie to zazwyczaj przepis tak
    stanowi /np podany przez Ciebie/. Tylko ,ze rózne przepisy nieraz rozne
    komisje przygotowuja :):):):)

    p.s. to grupa dyskusyjna, formu uj tematy tak aby byly rowzniez dla innych

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-04-29 09:30:19
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 28 kwiecień 2006 roku (piątek) gdy o godz. 23:07, wszystkim znany
    *Lookasik* napisał(a):

> [...]
    > komisje przygotowuja :):):):)
    >
    > p.s. to grupa dyskusyjna, formu uj tematy tak aby byly rowzniez dla innych

    dzięki za odpowiedź.
    Wiem iż spólka nie jest publiczną wiec znaczne ilości materiałow
    obciązające finansowo nie wchodzą w grę. Nie wiem czy oprócz mnie jescze
    ktoryś z akcjonariuszy wystapi z podobnym żadaniem.
    Intersuje mnie jedno.. Czy Zarząd może zażądać odpłatności i jak sie
    bronic. Zaporowo mogliby przecież ustalic taką odpłatność ze nie byłoby
    mnie stać.. Czy przy składaniu wniosku (nie lubie specjalnie mówić *żądam*
    winienem być poinformowany o ewentualnych kosztach? Nie chce być zaskoczony
    niemiło przy odbiorze.

    A temat określiłem specjalnie w tem sposób abyś szybciej go znalazł..
    zalezało mi na twojej odpowiedzi gdyż po długim czasie odpowiedziałes na
    mój poprzedni post wyłacznie *TY*.

  • 4. Data: 2006-04-29 09:33:43
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    *Lookasik* napisał(a):

> [...]
    > komisje przygotowuja :):):):)
    >
    > p.s. to grupa dyskusyjna, formu uj tematy tak aby byly rowzniez dla innych

    Aha . O ile dobrze pamiętam w nie "żyjącym" już kodeksie handlowym był
    zapis przy tym przepisie - "po kosztach" sporządznia" więc chyab
    umieszczenie tych słow w odpowiednim miejscu przepisów jest dość istotne.

  • 5. Data: 2006-04-29 15:44:27
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > Intersuje mnie jedno.. Czy Zarząd może zażądać odpłatności i jak sie
    > bronic. Zaporowo mogliby przecież ustalic taką odpłatność ze nie byłoby

    IMHO moga ustalic odplatnosc ale roznie pisza. Jezeli chodzi o koszt to
    powinna to byc kowta rowna uzasadnionym kosztom sporzadzenia.

    Czy przy składaniu wniosku (nie lubie specjalnie mówić *żądam*
    > winienem być poinformowany o ewentualnych kosztach? Nie chce być
    > zaskoczony
    > niemiło przy odbiorze.

    Skladajac wniosek po prostu zapytaj. Nie ma unormowania, ktore nakazywalyby
    podac info....

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-04-29 15:45:55
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > zapis przy tym przepisie - "po kosztach" sporządznia" więc chyab
    > umieszczenie tych słow w odpowiednim miejscu przepisów jest dość istotne.

    jak najbardziej tak /zreszta pisalem o tym wyzej/... ale z praktyka i
    doktryna bywa roznie... czasami ciezko stwierdzic czy cos zostalo w
    przepisie pominiete celowo czy przypadkiem /tak jest dosyc czesto/

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-04-29 16:08:22
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 29 kwiecień 2006 roku (sobota) gdy o godz. 17:45, wszystkim znany
    *Lookasik* napisał(a):

> [...]
    > doktryna bywa roznie... czasami ciezko stwierdzic czy cos zostalo w
    > przepisie pominiete celowo czy przypadkiem /tak jest dosyc czesto/

    Dzięki za wszystki twoje odpowiedzi.

    Pozdrawiam serdecznie

  • 8. Data: 2006-04-29 16:10:19
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 29 kwiecień 2006 roku (sobota) gdy o godz. 17:44, wszystkim znany
    *Lookasik* napisał(a):

    > IMHO moga ustalic odplatnosc ale roznie pisza. Jezeli chodzi o koszt to
    > powinna to byc kowta rowna uzasadnionym kosztom sporzadzenia.

    Tzn koszty ksero bo przeciez inne nie wchodzą w grę. Sprawozdania są
    sporzadzane tak czy owak.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-04-29 16:34:09
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "xxxx" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Był 29 kwiecień 2006 roku (sobota) gdy o godz. 17:44, wszystkim znany

    > Tzn koszty ksero bo przeciez inne nie wchodzą w grę. Sprawozdania są
    > sporzadzane tak czy owak.

    wydaje mi sie ,ze ciut wiecej niz koszt ksero bedzie uzasadniony... przeciez
    ktos musi to ksero zrobic :):):):)

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-04-29 16:54:29
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 29 kwiecień 2006 roku (sobota) gdy o godz. 18:34, wszystkim znany
    *Lookasik* napisał(a):

    > Użytkownik "xxxx" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > wydaje mi sie ,ze ciut wiecej niz koszt ksero bedzie uzasadniony... przeciez
    > ktos musi to ksero zrobic :):):):)
    >
    > pozdrawiam

    Pisząc ksero mialem na mysli koszt oscylujący gdzieś koło ceny odbitek w
    punktach usługowych :-) a tam juz to chya jest wliczone. Nie tylko sprzet
    9amortyzacja) toner..papier etc.