  • 1. Data: 2002-12-26 21:51:28
    Temat: długotrwała choroba- porsba o poradę
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Jestem zatrudniony w 2 zakładach pracy jako informatyk po 1/2 etatu w każdej
    z firm. W lipcu "dopadła mnie" choroba, która wyłączyła mnie z pracy-
    trafiłem na L4. Po trzech miesiącach ze względu na dodatkowe powikłania
    trafiłem do jeszcze jednego specjalisty- zmienił się numer statyst. choroby
    na L4. W połowie stycznia minie 180 dni zwolnienia, a co to oznacza dla
    zatrudnionego na podstawie stosunku pracy wiadomo.... Mogę "na siłę" wrócić
    do pracy choć wiem, że powinienem się dalej leczyć, a ściślej poszukać
    jeszcze pomocy w jakiejś klinice- żałuję, że tego wcześniej nie zrobiłem
    (chodzi o oczy). Lekarz twierdzi, że może przedłużyć mi zwolnienie o dalsze
    3 m-ce (podobno jak się zmienił nr statystyczny to jest to możliwe), ale nie
    wiem, jak to wygląda od strony zakładu pracy. Co powinienem załatwić i co
    zyskuję/tracę/ryzykuję. Sytuacja w zakładach pracy:

    zakład 1 - extra dogaduje się z szefem,wiem, że mnie szanuje i pójdzie mi na
    rękę.
    zakład 2 - po powrocie wypowiedzenie.

    A może powinienem wrócić do pracy, wziąć zaległy urlop (ok. 40 dni) i
    dopiero jak mi się nie uda wyleczyć myśleć o L4 ?
    Co powinienem zrobić ? Wiem, że ze względu na stan zdrowia powinienem się
    dalej leczyć, a z drugiej strony skądś musze mieć środki na to leczenie-
    albo je zarobić, albo dostać od ZUS-u na który od dawna płacę składki.

    Reasumując: jak w świetle obowiązujących przepisów wygląda przedłużenie L4
    do 9 m-cy ? Co potem, jeżeli po powrocie do pracy "wyskoczy" jakąś choćby 10
    dniowa choroba ? Jak oblicza się okresy będące podstawą do rozwiązania
    stosunku pracy z powodu długotrwałej choroby ?
    Wdzięczny za wszelkie sugestie
    Marek

  • 2. Data: 2002-12-27 08:56:28
    Temat: Re: długotrwała choroba- porsba o poradę
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiem, jak to wygląda od strony zakładu pracy. Co powinienem załatwić i co
    > zyskuję/tracę/ryzykuję. Sytuacja w zakładach pracy:

    6 miesięcy na L4 to 6 miesięcy bez wzgledu na numer choroby - liczy się
    ciągłość zwolnienia - a przerwa musi być większa od 30 dni (czyli 1
    miesiąca). Przedłużenie do 9 miesięcy jest możliwe, ale nie takie proste, bo
    oznacza że ZUS bedzie dalej płacił ale Firmy rozwiążą umowę bez
    wypowiedzenia. Masz bardzo dobrą możliwość pójścia w 6 miesiącu na ponad 30
    dni urlopu, co oznacza że wszystko zacznie liczyć sie od nowa.

    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-12-29 13:11:16
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" Przedłużenie do 9 miesięcy jest możliwe, ale
> [...]
    wypowiedzenia. Masz bardzo dobrą możliwość >pójścia w 6 miesiącu na ponad 30
    dni urlopu, co oznacza że wszystko zacznie liczyć sie od nowa.
    Czyli po miesiącu przerwy można dalej się leczyć ? Jak sie liczy te 6 m-cy.
    Łącznie w roku, czy ciągły okres ? Oczywiście nie chce "doić" L4- chodzi mi
    tylko o powrót do normalnej aktywności, do sensownej pracy i własnej DG.
    Odnośnie przedłużenia L4 do 9 m-cy. Ktoś kiedyś mi mówił, że to jest możliwe
    za zgodą zakładu pracy. Wiem, że gdyby taka forma istniała, to mój szef na
    to pójdzie. Ale na czym to polega /jeżeli jest taka możliwość/, i na ile to
    jest dla firmy wiążące (chcę wykluczyć sytuacje typu "proszę się leczyć",
    umowy nie rozwiążemy, a zmieni sie dyrekcja i pokażą mi kuku. Są ze mnie
    zadowoleni, ale wolę dmuchac na zimne, bo nie tylko umiejętności, ale może
    przede wszystkim układy bardzo często się liczą. Urlop wydaje mi sie
    najlepszym wyjściem, ale nie wiem jak zareaguje dyrektor firmy, który chce
    sie mnie pozbyć. Może nie dac mi urlopu i zmusic do L4- a wtedy problem w 2
    firmie.... /vide post wyżej/

    Marek

  • 4. Data: 2002-12-29 18:41:17
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    > dni urlopu, co oznacza że wszystko zacznie liczyć sie od nowa.
    > Czyli po miesiącu przerwy można dalej się leczyć ? Jak sie liczy te 6

    Jako ciągły okres w którym jeżeli przerwa pomiędzy jednym L4 a drugim jest
    mniejsza od 30 dni liczy sie że jest to zwolnienie ciągłe. Przedłużenie do 9
    miesięcy następuje przez lekarza orzecznika ZUS na wniosek lekarza
    leczącego. Istnieje wykaz chorób dla których można się o takie przedłużenie
    ubiegać.

> [...]
    > sie mnie pozbyć. Może nie dac mi urlopu i zmusic do L4- a wtedy problem w

    Urlop jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem.
    Jeżeli firma chce Cie zwolnić, to Cię zwolni, to tylko kwestia czasu - może
    pomyśl o tym w ten sposób.

    Pozdrawiam
    Wiesiek

  • 5. Data: 2002-12-29 21:25:11
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    > Urlop jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem.
    > Jeżeli firma chce Cie zwolnić, to Cię zwolni, to tylko kwestia czasu -
    może
    > pomyśl o tym w ten sposób.
    Tak, ja już dawno położyłem krzyżyk na jednej z tych firm-zresztą lepiej, że
    to oni mnie zwolnili, bo z wielu względów nie powinienem tam pracować- tyle,
    że samemu było trudniej taką decyzję podjąć. Zastanawiam sie tylko co
    zrobić, jak wrócę do pracy (myśle o firmie, w której chcą mnie zwolnić),
    poprosze o urlop, a oni powiedzą kuku: pan pracuje - choćby po to, żeby
    wręczyć mi wypowiedzenie, albo żebym zrobił im przy bilansie rzeczy, których
    mój następca im nie zrobi, albo jak pisałem wyżej- zmusić do L4. W drugiej
    firmie nie będzie żadnych problemów. Ale jak rozumiem nie ma formy prawnej,
    która by była "bezpieczna" (choćby "na wszelki wypadek") w tej "dobrej"
    firmie.
    Dzięki za zainteresowanie moja sprawą-chyba jednak urlop.
    Marek

  • 6. Data: 2002-12-29 21:48:34
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

    > Dzięki za zainteresowanie moja sprawą-chyba jednak urlop.
    Poszlo na priva przez pomylke, jeszcze raz daje na grupe.
    O ile przepisy sie nie zmienily, to po powrocie ze zwolnienia dluzszego niz
    miesiac, powinienes przed poweotem do pracy przedstawic swiadectwo
    lekarskie, ze jestes juz zdrowy- czyli mozesz juz pracowac.
    Jesli jestes chory, mozesz miec problem z uzyskaniem swiadectwa, ze jestes
    wyleczony,

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-12-29 22:19:13
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" > O ile przepisy sie nie zmienily, to po powrocie
> [...]
    > lekarskie, ze jestes juz zdrowy- czyli mozesz juz pracowac.
    > Jesli jestes chory, mozesz miec problem z uzyskaniem swiadectwa, ze jestes
    Czyli kwadratura koła.... To zaświadczenie jest obligatoryjne, czy zależy od
    regulaminu zakładu pracy ?
    Marek

  • 8. Data: 2002-12-29 22:32:16
    Temat: Odp: długotrwała choroba- porsba o poradę
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marek <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:auns7h$2nj$...@n...tpi.pl...
    > Czyli kwadratura koła.... To zaświadczenie jest obligatoryjne, czy zależy
    od
    > regulaminu zakładu pracy ?

    zakład jest zobowiązany do wysłania po długotrwałej chorobie na badania
    domagając się zaświadczenia o zdolności do podjecia pracy ,gdy tego nie
    zrobiłby a doszłoby do wypadku to byłoby to hm

    Sandra

  • 9. Data: 2002-12-30 08:23:19
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:aunptt$16d$1@news.gazeta.pl...
> [...]
    > lekarskie, ze jestes juz zdrowy- czyli mozesz juz pracowac.
    > Jesli jestes chory, mozesz miec problem z uzyskaniem swiadectwa, ze jestes

    Masz rację, ale taki papierek jest 100 razy łatwiej "załatwić" niż papierek
    o przedłużeniu leczenia do 9 miesięcy.

    Wiesiek