    From: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: długotrwała choroba- porsba o poradę
    Date: Sun, 29 Dec 2002 19:41:17 +0100

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aums48$h55$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Wiesław Wronowicz" Przedłużenie do 9 miesięcy jest możliwe,
    ale
    > nie takie proste, bo
    > wypowiedzenia. Masz bardzo dobrą możliwość >pójścia w 6 miesiącu na ponad
    30
    > dni urlopu, co oznacza że wszystko zacznie liczyć sie od nowa.
    > Czyli po miesiącu przerwy można dalej się leczyć ? Jak sie liczy te 6
    m-cy.
    > Łącznie w roku, czy ciągły okres ?

    Jako ciągły okres w którym jeżeli przerwa pomiędzy jednym L4 a drugim jest
    mniejsza od 30 dni liczy sie że jest to zwolnienie ciągłe. Przedłużenie do 9
    miesięcy następuje przez lekarza orzecznika ZUS na wniosek lekarza
    leczącego. Istnieje wykaz chorób dla których można się o takie przedłużenie
    ubiegać.

> [...]
    > to pójdzie. Ale na czym to polega /jeżeli jest taka możliwość/, i na ile
    > jest dla firmy wiążące (chcę wykluczyć sytuacje typu "proszę się leczyć",
    > umowy nie rozwiążemy, a zmieni sie dyrekcja i pokażą mi kuku. Są ze mnie
    > zadowoleni, ale wolę dmuchac na zimne, bo nie tylko umiejętności, ale może
    > przede wszystkim układy bardzo często się liczą. Urlop wydaje mi sie
    > najlepszym wyjściem, ale nie wiem jak zareaguje dyrektor firmy, który chce
    > sie mnie pozbyć. Może nie dac mi urlopu i zmusic do L4- a wtedy problem w

    Urlop jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem.
    Jeżeli firma chce Cie zwolnić, to Cię zwolni, to tylko kwestia czasu - może
    pomyśl o tym w ten sposób.

    Pozdrawiam
    Wiesiek