    From: "Marek" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: długotrwała choroba- porsba o poradę
    Date: Sun, 29 Dec 2002 14:11:16 +0100

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" Przedłużenie do 9 miesięcy jest możliwe, ale
    nie takie proste, bo
    > oznacza że ZUS bedzie dalej płacił ale Firmy rozwiążą umowę bez
    wypowiedzenia. Masz bardzo dobrą możliwość >pójścia w 6 miesiącu na ponad 30
    dni urlopu, co oznacza że wszystko zacznie liczyć sie od nowa.
    Czyli po miesiącu przerwy można dalej się leczyć ? Jak sie liczy te 6 m-cy.
    Łącznie w roku, czy ciągły okres ? Oczywiście nie chce "doić" L4- chodzi mi
    tylko o powrót do normalnej aktywności, do sensownej pracy i własnej DG.
    Odnośnie przedłużenia L4 do 9 m-cy. Ktoś kiedyś mi mówił, że to jest możliwe
    za zgodą zakładu pracy. Wiem, że gdyby taka forma istniała, to mój szef na
    to pójdzie. Ale na czym to polega /jeżeli jest taka możliwość/, i na ile to
    jest dla firmy wiążące (chcę wykluczyć sytuacje typu "proszę się leczyć",
    umowy nie rozwiążemy, a zmieni sie dyrekcja i pokażą mi kuku. Są ze mnie
    zadowoleni, ale wolę dmuchac na zimne, bo nie tylko umiejętności, ale może
    przede wszystkim układy bardzo często się liczą. Urlop wydaje mi sie
    najlepszym wyjściem, ale nie wiem jak zareaguje dyrektor firmy, który chce
    sie mnie pozbyć. Może nie dac mi urlopu i zmusic do L4- a wtedy problem w 2
    firmie.... /vide post wyżej/

    Marek