  • 11. Data: 2010-01-12 13:45:39
    Temat: Re: długi matki czyli dożywocie
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-12 13:56, Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał
    >
    > Bo statystycznie umiera się zbliżając się do jakiejś granicy wieku,
    > znane są prawdopobieństwa dalszeg trwania życia, o czym banki dobrze
    > wiedzą. No chyba, że to jakiś szczególny przypadek.

    Wiesz, z mojej rodzinie do statystycznej granicy to na razie tylko jeden
    dziadek dociągnął, za to tabuny ciotek już śpiewają w chórze aniołków,
    bo im się nie chciało na cytologię iść odpowiednio często.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2010-01-12 14:42:48
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    css.wroc.pl
    *Piotr [trzykoty]* napisał(-a):

    > Bo statystycznie umiera się zbliżając się do jakiejś granicy wieku, znane
    > są prawdopobieństwa dalszeg trwania życia, o czym banki dobrze wiedzą.

    Banki i nie tylko. W minionym tygodniu czytałem w gazecie o ponad stuletniej
    starowince, której ZUS odebrał prawo do bezpłatnych leków. Widać uznali, że
    już wystarczająco nadwyrężyła ich budżet i trzeba pomóc jej ukrucić ten
    proceder :/

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 13. Data: 2010-01-12 14:58:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 12 Jan 2010 11:44:07 +0100, ikarek napisał(a):

    > Oswiadczenie o odrzuceniu spadku moze zostac zaskarzone, jezeli jest nie
    > zgodne ze stanem faktycznym. Podany przez Ciebie przyklad to chyba dobry
    > kandydat do zaskarzenia i na pewno bank by tak uczynil.

    Nie. W tym wypadku nie może zostać zaskarżone. Zaskarżyć może tylko
    wierzyciel spadkobiercy.

  • 14. Data: 2010-01-13 09:43:19
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > że już wystarczająco nadwyrężyła ich budżet i trzeba pomóc jej ukrucić ten

    dlateto większośc młodych robi teraz na czarno
    albo na minimalnej krakowej i swoje dostają

    bo w zus nie wierzą, a i nie dziwię się,

    a do tego srednia życia, ile tej emeryturki pobiera przeciętny polak?
    rok? moze dwa? czy może więcej, prowadzi ktoś takie statystyki?

  • 15. Data: 2010-01-13 09:46:36
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > rozwiazań jest kilka

    Ok a jak wygląda sprawa jesli spadkobierca
    nie otrzyma zadnej informacji, o zgodnie bliskiej osoby
    i nie odmowi spadku i nie przyjmie, to z punktu prawa co się dzieje?
    przejmuje spadek wraz z długami?

  • 16. Data: 2010-01-13 10:08:35
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 12 Jan 2010 05:22:29 -0600, witek napisał(a):

    > w punkcie c) i d) w ciagu 6 miesiecy od smierci musisz zlozyc

    W ciągu 6 miesięcy od DOWIEDZENIA SIĘ (powzięciu informacji) o śmierci
    spadkodawcy. Nie od fizycznej daty śmierci.

  • 17. Data: 2010-01-13 10:13:30
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 13 Jan 2010 10:46:36 +0100, Amir napisał(a):

    > Ok a jak wygląda sprawa jesli spadkobierca
    > nie otrzyma zadnej informacji, o zgodnie bliskiej osoby
    > i nie odmowi spadku i nie przyjmie, to z punktu prawa co się dzieje?
    > przejmuje spadek wraz z długami?

    Tu masz odpowiedź:

  • 18. Data: 2010-01-13 12:54:09
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Tu masz odpowiedź:

    nie za bardzo wiem co masz na myśli, ten link nie działa

  • 19. Data: 2010-01-13 13:12:57
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > nie za bardzo wiem co masz na myśli, ten link nie działa

    Bo ten link powinien zaczynać się od "news:" a nie od "mailto:"

    No i dowiedzieć się o śmierci nie oznacza jeszcze, że dowiedziałeś
    się o długach. Po 5 czy 8 latach mogą np. zgłosić się panowie
    z wyrokami sądowymi sprzed lat, bo krewny nie zapłacił im za
    faktury/nie dopilnował sprawy w sądzie/whatever, ale przed
    śmiercią nikomu nie pochwalił się tym faktem.

    Dodatkowy feler obecnego prawa spadkowego jest taki, że jeśli
    nie złożysz oświadczenia, to "domyślne" dziedziczysz cały spadek.
    Z tego co wiem, planowane są zmiany aby w takiej sytuacji
    następowało dziedziczenie z dobrodziejstwem inwentarza.

  • 20. Data: 2010-01-13 14:53:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Amir wrote:

    > Ok a jak wygl?da sprawa jesli spadkobierca
    > nie otrzyma zadnej informacji, o zgodnie bliskiej osoby
    > i nie odmowi spadku i nie przyjmie, to z punktu prawa co sie dzieje?
    > przejmuje spadek wraz z d?ugami?

    ma 6 miesiecy od dowiedzenia sie.
    zwykle dowiedzenie sie towna sie dacie smerci
    w innych przypadkach to na tobie ciąży obowiązek wykazania, ze te 6
    miesiecy ma byc liczone od innej daty.

    po ty 6 miesiacach rzeczywiscie dziedziczy sie spadek wprost czyli za
    wszystko odpowiada w całości włączjąc w to swój własny majątek.