  • 1. Data: 2010-01-11 21:44:21
    Temat: spory dlug w rozdzielnosc majatko itp
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    witam

    Przedstawie sprawe pokrotce aby rzucic jakies swiatlo na cala sprawe.

    Jest sobie pacjent, ktory od 2003 r prowadzil dzialalnosc gospodarcza. Gosc
    nie do konca podchodzi do tego typu spraw tak jak trzeba. Oczywiscie
    "zapomnial" zarejestrowac sie w ZUS ;) W miedzyczasie ozenil sie z pewna
    kobieta i zarejestrowal nowa dzialalnosc na juz swoja zone, placac wszystko
    tak jak trzeba. Po 7 latach dzialalnosc na niego jest nadal zarejestrowana a
    ZUS nie jest odprowadzany. Teraz kiedy chce zamknac DG okazuje sie, ze UM
    automatycznie z wlasnej inicjatywy informuje US i ZUS o zamknieciu.
    Oczywistym jest, ze ruszone teraz gowno zacznie "smierdziec"... Jak
    najsensowniej wybrnac z tej sytuacji ? Nadmienie, ze malzenstwo w
    miedzyczasie dorobilo sie niewielkiego mieszkania. Czy podpisanie
    intercyzy cos zmieni aby komornik z ramienia ZUS nie dobral im sie do d...?
    Czy rozdzielnosc majatkowa ma wplyw na zadluzenie w ZUS powstale przed jej
    ustanowieniem?
    Trzeba dodac, ze przez te 6 lat, dlugu w ZUS wraz z odsetkami uzbieralo sie
    pewnie ze 60 tys ... na splate calosci to malzenstwo w tej chwili nie stac.

    Bede wdzieczny za jakies wskazowki. Gosc rwie sobie wlosy z glowy a kiedy
    zona sie dowie, ze im mieszkanie beda mogli zabrac, to go pochlasta :)
    Patrzac z boku jest to smieszne, ale zapewniam, ze znajomemu nie jest do
    smiechu.

    Picasso

  • 2. Data: 2010-01-12 00:23:57
    Temat: Re: spory dlug w rozdzielnosc majatko itp
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Pab_lo napisal:
    [ ciach ]

    Szybko sie rozwiesc, a mieszkanie pozostawia formalnie zonie.
    Sam zostaje bez majatku. Jak ZUS sie nie zorientuje, to
    nie podniesie skargi paulianskiej.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2010-01-12 07:48:46
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    wypelniasz wniosek o uklad ratalny (znaczy twoj kolega, czyli ty:P)

    kwitow sporo, zaswiadczenie o niezaleganiu z pdoatkami, erszte kwitow
    wymaganych i zanosisz do zus.
    tam umorzyc moga odsetki i jedno z ubezpieczen (nie pamietam ktore, ale to
    mniejsze zdaje sie).
    dlug rozpisza na raty a egzekucja nie powstanie (wlacza sie dupochron) +
    nie leca dalej odsetki
    moze tez probowac udowodnic ze nie prowadzil dzialalnosci przez te lata i
    probowac sie wylgac zeby anulowali mu te kwoty ale bardzo szczerze watpie
    zeby udalo sie.

    swoja droga nie dostal zadnego upomnienia przez 6 lat? cos mi sie wiertzyc
    nie chce

    sir

  • 4. Data: 2010-01-12 09:32:47
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hih9dn$12b$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > wypelniasz wniosek o uklad ratalny (znaczy twoj kolega, czyli ty:P)

    Nie nie, ja taki glupi nie jest ale niech juz bedzie - brat.

    > kwitow sporo, zaswiadczenie o niezaleganiu z pdoatkami, erszte kwitow
    > wymaganych i zanosisz do zus.
    > tam umorzyc moga odsetki i jedno z ubezpieczen (nie pamietam ktore, ale
    > to mniejsze zdaje sie).

    Pewnie zdrowotne.

> [...]
    > probowac sie wylgac zeby anulowali mu te kwoty ale bardzo szczerze watpie

    Deklaracje VAT byly wysylane, skladki nie byly odliczane.
    Na papierze dzialalnosc przynosila straty ale jakies tam dzialania byly.
    Wystarczy, ze ZUS wysle zapytanie do US i nasrane. Faktycznie, to ostatnie 2
    lata siedzial w GB i wysylal tylko zerowe deklaracje VAT, wiec praktycznie
    dzialalnosci przez 2 lata nie prowadzil.

    > swoja droga nie dostal zadnego upomnienia przez 6 lat? cos mi sie wiertzyc
    > nie chce

    Dzialalnosc nie byla wogole zgloszona do ZUS (wtedy robilo sie to samemu). W
    US nie byly odliczane skladki na ZUS wiec teoretycznie juz US mogl na to
    zwrocic uwage ale jak widac maja w dupie. Pozniej poszlo juz z gorki, plan w
    koncu mial taki, zeby wyrejestrowac dzialalnosc bez zglaszania zakonczenia w
    ZUS. Niestety jakis czas temu przepisy zmienily sie i to UM sam zglasza
    zakonczenie dzialalnosci do US i ZUS, wiec z tego "rewelacyjnego" planu
    nici.

    I teraz pytanie, zamknac dzialalnosc, zniknac w GB i nie odbierac niczego.
    Czekac na ruchy ZUS, probowac urwac jak najwiecej sie da i rozbic na raty.
    Czy ostatecznie zamknac dzialalnosc i isc do ZUS dobrowolnie przyznajac sie
    do wszystkiego. Dla mnie teoretycznie trzecia mozliwosc jest
    najsensowniejsza. Niby po 10 latach naleznosci wobec ZUS sie przedawniaja
    czyli te z 2003 r przedawnia sie w 2013 - czy dobrze rozumuje? Jednak
    malzenstwo ma majatek w postaci mieszkania i jest z czego egzekwowac - stad
    moje pytanie o rozdzielnosc.

    Picasso

  • 5. Data: 2010-01-12 10:42:39
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    najsensowniejsza. Niby po 10 latach naleznosci wobec ZUS sie przedawniaja
    > czyli te z 2003 r przedawnia sie w 2013 - czy dobrze rozumuje? Jednak

    w 2013 przedawni sie to z 2003 a pozostale lata beda wymagalne.
    lepiej ty do zusu a nie zus do ciebie

    postawia ci w egzekucje calosc i brat bedzie musial znalesc CALOSC kasy na
    zaraz i bedzie mial problem. jak pojdzie na ratalny to nie beda mogli
    zalozyc mu egzekucji (chyba ze nei bedzie placil ukladu ratalnego) i bedzie
    sobie spokojnie na raty placil