  • 1. Data: 2002-02-05 13:55:47
    Temat: Re: długi
    Od: "AniaW" <a...@m...pl>

    Wielkie dzięki
    Anka

  • 2. Data: 2002-02-14 06:34:32
    Temat: długi
    Od: "AniaW" <a...@m...pl>

    Witam
    Mąż narobił długów w bankach i u ludzi. Czy banki mogą żądać spłaty jego
    długów jeżeli ja nic nie podpisywałam.
    Czy mogę nie odpowaiadać za długi męża?

    Anka

  • 3. Data: 2002-02-14 08:50:39
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 14 Feb 2002, AniaW wrote:

    > Mąż narobił długów w bankach i u ludzi. Czy banki mogą żądać spłaty jego
    > długów jeżeli ja nic nie podpisywałam.

    Mogą egzekwować z waszego majątku wspólnego - nie z Twojego odrębnego,
    chyba że wierzytelność dotyczy jedynie majątku odrębnego męża (wtedy tylko
    z niego) i nie została zaciągnięta na zaspokojenie zwykłych potrzeb
    rodziny (art. 30 ust. 1 KRO w zw. z art. 41 ust. 1).

    > Czy mogę nie odpowaiadać za długi męża?

    Możesz sądownie wyłączyć swoja odpowiedzialność w sytuacji określonej w
    art. 41 ust. 3 KRO.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 4. Data: 2002-02-15 14:22:06
    Temat: Odp: długi
    Od: "patrycja" <s...@w...pl>

    Użytkownik AniaW <a...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a4flpp$r0h$...@n...tpi.pl...
    > Witam
    > Mąż narobił długów w bankach i u ludzi. Czy banki mogą żądać spłaty jego
> [...]
    Niestety ty też odpowiadasz za długi męża nawet przez całe życie
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-02-15 14:52:54
    Temat: Re: Odp: długi
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 15 Feb 2002, patrycja wrote:

    > Niestety ty też odpowiadasz za długi męża nawet przez całe życie

    Niezupełnie - zanim udzielisz zdawkowej odpowiedzi, racz sprawdzić co w
    wątku napisali inni.

  • 6. Data: 2002-02-18 15:08:27
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "patrycja" <s...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik AniaW <a...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:a4flpp$r0h$...@n...tpi.pl...

    > Niestety ty też odpowiadasz za długi męża nawet przez całe życie
    > pozdrawiam

    Nie do konca.

    Nie na darmo banki dzis zadaja zgody malzonka przy wiekszym kredycie.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-02-19 06:56:51
    Od: "AniaW" <a...@m...pl>

    Boguslaw Szostak napisał(a) w wiadomości: ...

    >Nie na darmo banki dzis zadaja zgody malzonka przy wiekszym kredycie.
    >
    >Boguslaw

    Czy to oznacza, że jeżeli nie podpisywałam kredytów męża, bank nie może
    wymagać ode mnie ich spłaty?

    Anka

  • 8. Data: 2002-02-19 12:01:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "AniaW" <a...@m...pl> wrote in message

    > Czy to oznacza, że jeżeli nie podpisywałam kredytów męża, bank nie może
    > wymagać ode mnie ich spłaty?
    >
    > Anka

    Wymagac moze.
    Pytanie, czy pani musi placic.

    Sprawa nie jest taka prosta, bo z tego co mi sie obilo o uszy trzebaby,
    uzyskac wyro, ze malzonek nie mial prawa do rozporzadzenia WSPOLNYM
    majatkiem
    w takiej wysokosci. Ale od tego sa prawnicy...

    Boguslaw