  • 11. Data: 2008-07-08 17:30:29
    Temat: Re: denominacja z 1994 roku
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 08 lipiec 2008 19:19
    (autor Piotr [trzykoty]
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g507i9$o63$1@z-news.pwr.wroc.pl>):

    > A więc cofając się w tył

    A da się w przód?

    --
    Tristan

  • 12. Data: 2008-07-08 17:32:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jurekh pisze:

    > ukłony dla wszystkich a w szczególności dla tych co mi napiszą jakąś
    > informacje..

    By realnie ocenić poprzednie zarobki przyjmij jakieś kryterium
    waloryzacyjne. Np. przeciętne wynagrodzenie:
    W 1992 rok (II kwartał) przeciętne wynagrodzenie wynosiło 2650000 zł,a
    twoje miesięczne wynagrodzenie wynosiło 44928700/12 = 3744058,33 zł,
    czyli zarabiałeś 1,41 przeciętnego wynagrodzenia.
    Obecnie średnie wynagrodzenie wynosi 2983,98 zł. By zwaloryzować
    poprzednie wynagrodzenie do obecnych wartości trzeba 2983,98 zł * 1,41
    =4215,92 zł

    Czyli przy przyjęciu tego miernika waloryzacji twoje zarobki z 1992 roku
    są obecnie warte 4215,92 zł.

    Znacznie ciekawsze są przeliczniki na towary, ale ceny towarów z lat
    poprzednich są trudno dostępne :(

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 13. Data: 2008-07-08 17:33:37
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com> napisal:
    > Denominacja była zmianą tylko i wyłącznie formalno-organizacyjną - nie
    > zmieniła wartości posiadanych przez ludzi pieniędzy.

    Ehm, pozwole sobie nie zgodzic sie z Toba do konca.
    Efektem tej denominacji byla cala fala tzw. 'zaokraglen',
    ktora doprowadzila do gwaltownego wzrostu cen. Ten sam
    efekt, ktory notorycznie wystepuje w kolejnych krajach
    wprowadzajacych euro - teoretycznie to tez jest swoista
    'denominacja' po oficjalnym kursie wymiany poprzedniej
    waluty na nowa. Faktyczne jednak zachowania cen sa
    'nieco' inne.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2008-07-08 17:47:39
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Walnąłeś bzdurę ... Jakbyś co najmniej do PiS albo samoobrony należał.

    Glosowalem na PO czy teraz jestem juz inteligentniejszy?

  • 15. Data: 2008-07-08 17:49:12
    Od: "swen" <n...@n...com>

    wiadomości news:fqick5-tit.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Głębia towojej głupoty jest przeogromna.
    >
    > Denominacja była zmianą tylko i wyłącznie formalno-organizacyjną - nie
    > zmieniła wartości posiadanych przez ludzi pieniędzy.
    >
    > Oszczędności zeżarła inflacja - to ona spowodowała, że ludzie mieli na
    > kontach miliony, które były nic nie warte.

    Ksiazeczki mieszkaniowe tez?

  • 16. Data: 2008-07-08 17:50:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    swen pisze:

    > Glosowalem na PO czy teraz jestem juz inteligentniejszy?

    Oczywiście że nie, za kogo mnie masz ??
    Jesteś jeszcze mniej inteligentny niż myślałem bo nie głosowałeś na
    partie które wyrażają twoje poglądy makroekonomiczne.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 17. Data: 2008-07-08 17:52:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Tristan" <n...@s...pl> wrote in message
    >W odpowiedzi na pismo z wtorek 08 lipiec 2008 19:19
    > (autor Piotr [trzykoty]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g507i9$o63$1@z-news.pwr.wroc.pl>):

    > A da się w przód?

    Da się. Wzór który pokazałem robi to w przód, sprowadzając tamtą kwotę do
    dnia dzisiejszego.

  • 18. Data: 2008-07-08 17:52:26
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Oczywiście że nie, za kogo mnie masz ??
    > Jesteś jeszcze mniej inteligentny niż myślałem bo nie głosowałeś na partie
    > które wyrażają twoje poglądy makroekonomiczne.

    A coz to za partyje?

    ps. na nikogo nie glosowalem od lat... a juz na pewno nie na PiS i PO bo to
    to samo co AWS-UW.

  • 19. Data: 2008-07-08 17:54:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    swen pisze:

    > A coz to za partyje?

    Potwierdzasz, tylko moją diagnozę. Czytać nie umiesz?

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 20. Data: 2008-07-08 18:03:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jacek_P pisze:

    > Efektem tej denominacji byla cala fala tzw. 'zaokraglen',
    > ktora doprowadzila do gwaltownego wzrostu cen.

    To chyba jednak nie do końca prawda. "zaokrąglenia" miały miejsce już
    wcześniej, na skutek inflacji i polegały na "wychodzeniu z użycia"
    mniejszych nominałów. Najpierw "znikły" grosze, potem 1 zł, 2 zł i 5 zł.
    Z tego co pamiętam najniższym nominałem jaki chodził wówczas w użyciu
    było 10 zł. Inne końcówki w cenach zostały "zaokrąglone" już wcześniej.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."