  • 1. Data: 2003-09-25 08:32:22
    Temat: dealer rozwiazal umowe
    Od: FoRK <f...@g...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow!
    Otoz sprawa jest nastepujaca:
    Moi znajomi zamierzali kupic peugeota 307.
    W salonie facet im zaproponowal wersje XT Premium warta
    63 tys
    + dodatki okolo 4 tys. zl
    - rabat 8 tys zl
    Czyli razem 59.000zl
    Wszystko to bylo spisane w umowie, a samochod mial byc do odbioru jutro.
    Otoz facet wczoraj zadzwonil, ze auta nie bedzie...
    Jego propozycja jest nastepujaca:
    Auto lacznie za
    okolo 62-63 tys.
    - rabat 3-4 tys zl
    Razem tez 59.000 zl za gorsze auto.
    Czy mozna cos z tej kwestii zrobic?
    Czy dealer moze tak po prostu rozwiazac umowe?
    Czy sa szanse wynegocjowania wiekszego rabatu (tego, ktory jest spisany
    w umowie, czyli ponad 8 tys zlotych)?
    To jest moim zdaniem dosyc nieuczciwe, zeby po dwoch tygodniach czekania
    dealer nagle stwierdzil, ze auta nie bedzie i obcina 4-5 tys rabatu.

    Dziekuje wszystkim za pomoc!

    Pozdrawiam

    FoRK

  • 2. Data: 2003-09-25 08:50:54
    Temat: Re: dealer rozwiazal umowe
    Od: kocur34 <k...@i...pl>

    FoRK wrote:
> [...]
    > To jest moim zdaniem dosyc nieuczciwe, zeby po dwoch tygodniach czekania
    > dealer nagle stwierdzil, ze auta nie bedzie i obcina 4-5 tys rabatu.

    Is'c' do dobrego i drogiego adwokata i przeczo?gac'
    dealera i to porza;dnie.
    kocur

  • 3. Data: 2003-09-25 09:14:00
    Od: "pawo" <p...@s...org>

    Uzytkownik "kocur34" <ANTYSPAM:kocur34@interia.pl> napisal(a)...

    > Is'c' do dobrego i drogiego adwokata i przeczo?gac'
    > dealera i to porza;dnie.
    > kocur

    charset=us-ascii

    Ustawic kodowanie a potem pisac :-)

    --
    # pawo, Citroën Xsara I VTS 1.8i 16V '99/'00 - szuka nowego wlasciciela
    # http://www.citroen.autko.pl - Klub Cytrynki

  • 4. Data: 2003-09-25 09:57:08
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo FoRK <f...@g...pl> wrote:

    > To jest moim zdaniem dosyc nieuczciwe, zeby po dwoch tygodniach czekania
    > dealer nagle stwierdzil, ze auta nie bedzie i obcina 4-5 tys rabatu.

    Zadzwoń do centrali Peugeota?
    Poza tym co masz na umowie?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 5. Data: 2003-09-25 10:51:33
    Od: "Robo2000" <r...@k...pl>

    ja przechodziłem podobną akcję z Fiatem, udałem się do Federacji Konsumentów
    i przy ich pomocy szybko temat rozwiązałem, zapłacił mi nawet odsetki za
    zwłokę w sprowadzeniu samochodu
    było to ze 2 lata temu, nie pamiętam jak się nazywała osoba, która mi
    pomogła
    Pozdrawiam
    Robert

  • 6. Data: 2003-09-25 12:11:25
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    w kazdym miescie jest jakis Rzecznik Praw Konsumenta, sprawa wygrana na 100%
    Piotr

    Uzytkownik "FoRK" <f...@g...pl> napisal w wiadomosci

  • 7. Data: 2003-09-25 12:20:37
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Uzytkownik "FoRK" <f...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > Witam Szanownych Grupowiczow!
    > Otoz sprawa jest nastepujaca:

    pewnie nie spodziewali sie, ze euro tak zdrozeje
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-09-25 18:41:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Czy mozna cos z tej kwestii zrobic?

    Jesli wplacili zadatek, to zadac zwrotu podwójnej kwoty.

    | Czy dealer moze tak po prostu rozwiazac umowe?

    Nie moze, a w kazdym razie raczej nie powinien.

    | Czy sa szanse wynegocjowania wiekszego rabatu (tego, ktory jest spisany
    | w umowie, czyli ponad 8 tys zlotych)?

    Co do negocjacji, to trudno powiedziec. Nie ja bede negocjowal. Ale zawsze
    mozna na szale negocjacji rzucic argument, ze Twoich znajomych oszukano,
    albowiem doprowadzono do tego, ze niekorzystnie rozporzadzili swoim mieniem
    poprzez dokonanie wplaty. To jest przestepstwo. Nie jest to do konca prawda,
    bo diler moze wykazac, ze w chwili przyjmowania pieniedzy dzialal w dobrej
    wierze, ale jest szansa, ze nie bedzie chcial tego sprawdzac w praktyce i
    sie ugnie.

    | To jest moim zdaniem dosyc nieuczciwe, zeby po dwoch tygodniach czekania
    | dealer nagle stwierdzil, ze auta nie bedzie i obcina 4-5 tys rabatu.

    A moze wyslac maila albo pismo do przedstawiciela danej marki w Polsce? Oni
    dosc dbaja o zadowolenie klientów. Osobiscie znane mi sa dwa konflikty
    klient - dealer. W obydwu wypadkach chodzilo o dwa rózne salony dwóch
    róznych marek samochodów i nawet w dwóch róznych miastach. W kazdym wypadku
    wg mnie mieli racje klienci i wlasnie kontakt z krajowym przedstawicielem
    sprawe zalatwil. W jednym wypadku dealer juz nie jest dilerem, a w drugim
    zwolniono pracownika.

  • 9. Data: 2003-10-10 12:24:34
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2003 10:32:22 +0200, FoRK <f...@g...pl> wrote:

    >Wszystko to bylo spisane w umowie, a samochod mial byc do odbioru jutro.
    >Otoz facet wczoraj zadzwonil, ze auta nie bedzie...

    >Czy mozna cos z tej kwestii zrobic?

    >Czy dealer moze tak po prostu rozwiazac umowe?

    no cóż, przysługuje Ci prawo do odszkodowania. Na przykład możesz
    kupić to lepsze auto i zażądąć zwrotu różnicy ceny w stosunku do ceny
    w umowie. Szczegóły znajdziesz w Kodeksie Cywilnym :-)

    >To jest moim zdaniem dosyc nieuczciwe, zeby po dwoch tygodniach czekania
    >dealer nagle stwierdzil, ze auta nie bedzie i obcina 4-5 tys rabatu.

    pacta sund servanda, więc racja jest po Twojej stronie. A skoro idzie
    o parę tysięcy - to i powalcz.

    --
    Jarek Andrzejewski
    Łódź, peugeot 306, 1360ccm, 75KM, srebrzysty, oklejony