  • 1. Data: 2003-09-24 22:44:52
    Temat: pomocy! darowizna za dozywocie. nie placi. co robic?
    Od: "Ewelina" <e...@g...pl>

    Drodzy grupowicze,

    Mam taki problem,

    darowałam znajomej mój dom, wraz z dzialka.

    W zamian za to znajoma miala mnie utrzymywac mnie w moim domu (teraz jej)
    oraz moje psy (mam hodowle).

    Niestety nieplaci mi ani grosza, a ja już nic nie posiadam i jestem bez
    pieniedzy. ten dom był wszystkim czym posiadalam.

    Proszę wiec was o pomoc i rade:

    jaki pozew wnieść do sądu aby cofnąć darowiznę? Na jakiej podstawie prawnej?

    Gdzie mogę znaleść jakiś wzór

    Czyt można darowizne uniewaznic?

    Z gory goraco dziekuje wam za pomocne uwagi i rady.

    Ewelina

  • 2. Data: 2003-09-25 10:58:43
    Od: Dredd<...@...pl>

    Rzeczywiście można odwołać darowiznę z powodu rażącej
    niewdzięczności obdarowanego a potem złożyć pozew o wydanie
    przedmiotu darowizny.
    Przydałaby się jednak najpierw konsultacja z prawnikiem na miejscu z
    wglądem w całość sprawy

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-09-27 15:29:32
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Dredd" <...@...pl> wrote in message news:bkuhp3$ld7$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > przedmiotu darowizny.
    > Przydałaby się jednak najpierw konsultacja z prawnikiem na miejscu z
    Dokładnie tak. Sąd może w wypadkach wyjątkowych (niewywiązywanie się
    zobowiązanego powinno pod to podpadać) rozwiązać umowę dożywocia (art. 913
    par. 2 Kodeksu cywilnego). Co do szczegółów - w sądach są organizowane
    bezpłatne dyżury prawników. Jeśli będą kompetentni, to mogą od razu taki
    pozew sporządzić. Ja zwracam tylko uwagę na 2 fragmenty:
    -prośbę o zwolnienie z kosztów z powodu tragicznej sytuacji materialnej,
    będącej wynikiem niewywiązywania się zobowiązanego z umowy dożywocia,
    -prośbę o rozpatrzenie sprawy także w razie nieobecności powoda (nigdy nic
    nie wiadomo, lepiej się zabezpieczyć).
    Pozdrawiam,
    MArta