    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dealer rozwiazal umowe
    Date: Thu, 25 Sep 2003 20:41:15 +0200

    | Czy mozna cos z tej kwestii zrobic?

    Jesli wplacili zadatek, to zadac zwrotu podwójnej kwoty.

    | Czy dealer moze tak po prostu rozwiazac umowe?

    Nie moze, a w kazdym razie raczej nie powinien.

    | Czy sa szanse wynegocjowania wiekszego rabatu (tego, ktory jest spisany
    | w umowie, czyli ponad 8 tys zlotych)?

    Co do negocjacji, to trudno powiedziec. Nie ja bede negocjowal. Ale zawsze
    mozna na szale negocjacji rzucic argument, ze Twoich znajomych oszukano,
    albowiem doprowadzono do tego, ze niekorzystnie rozporzadzili swoim mieniem
    poprzez dokonanie wplaty. To jest przestepstwo. Nie jest to do konca prawda,
    bo diler moze wykazac, ze w chwili przyjmowania pieniedzy dzialal w dobrej
    wierze, ale jest szansa, ze nie bedzie chcial tego sprawdzac w praktyce i
    sie ugnie.

    | To jest moim zdaniem dosyc nieuczciwe, zeby po dwoch tygodniach czekania
    | dealer nagle stwierdzil, ze auta nie bedzie i obcina 4-5 tys rabatu.

    A moze wyslac maila albo pismo do przedstawiciela danej marki w Polsce? Oni
    dosc dbaja o zadowolenie klientów. Osobiscie znane mi sa dwa konflikty
    klient - dealer. W obydwu wypadkach chodzilo o dwa rózne salony dwóch
    róznych marek samochodów i nawet w dwóch róznych miastach. W kazdym wypadku
    wg mnie mieli racje klienci i wlasnie kontakt z krajowym przedstawicielem
    sprawe zalatwil. W jednym wypadku dealer juz nie jest dilerem, a w drugim
    zwolniono pracownika.