  • 1. Data: 2011-08-22 18:00:50
    Temat: dawny mandat z Austrii w polskim sądzie - do wygrania?
    Od: Rafal <r...@n...spamowac>

    Witam,

    Dostałem ni z gruchy ni z pietruchy pismo z sądu (sąd rejonowy, wydział
    karny, W-wa) a w nim sąd zawiadamia mnie jako ukaranego (?) o terminie
    posiedzenia (obecność nieobowiązkowa).
    Tyle - żadnego paragrafu ani bliższych informacji - za co.
    Zadzwoniłem do sądu, okazało się że chodzi o mandat zagraniczny -
    konkretnie 72 euro z początku lipca 2008 lub 2009 roku (tu dokładnej
    daty nie pamiętam, bo gdzieś posiałem papiery, ale kojarzę zdarzenie)
    W zwiazku z tym mam pytania:
    1) jaka jest podstawa prawna ścigania zagranicznego wykroczenia (wg
    mojej wiedzy polski KW ściga jedynie za wykroczenia w PL, jest planowana
    stosowna dyrektywa UE, ale po pierwsze chyba jeszcze nie weszła, a na
    pewno nie bylo jej w dacie popełnienia wykroczenia)?
    2) czy ta sprawa nie jest już przedawniona (minęlo 2 albo 3 lata, ale..
    co uznać za pocztk biegu przedawnienia? Czy możliwe że decydują tu
    przepisy austriackie o przedawnieniu a nie polskie?
    3) merytorycznie - czyn nie podlega dyskusji ale - czy formalnie nie
    można tego "uwalić"? jeśli tak - jakimi przpeisami?

    Będę wdzieczny za info