eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodarowizna przedsiębiorstwa, a środki pieniężne - sprzedaż ciągła › darowizna przedsiębiorstwa, a środki pieniężne - sprzedaż ciągła
    From: RD <r...@g...com1>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: darowizna przedsiębiorstwa, a środki pieniężne - sprzedaż ciągła
    Date: Mon, 03 Mar 2014 17:06:44 +0100

    Witam,

    Jest taka sytuacja: darowizna przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 55
    kc. Darowizna na dzień 1 marzec 2014 potwierdzona umową darowizny z
    potwierdzonymi notarialnie popisami. W niej - świadczenie zostało
    spełnione. Sytuacja dotyczy dwóch osób fizycznych prowadzących
    działalność gospodarczą (obie na KPiR).

    Pytanie brzmi, czy środki pieniężne powinny być przekazane z dniem
    01.03.2014 (sobota, niedziele banki nie pracują), czy prawidłowe jest
    przekazanie przelewem z tytułem darowizna z dniem 03.03.2014?

    A co ze środkami pieniężnymi od klientów, którzy będą je przekazywać
    jeszcze na stary rachunek bankowy w przeciągu najbliższych dni (sprzedaż
    ciągła)? Wielokrotne przelewy z tytułu umowy darowizny?
    Z jakimś protokołem "co zawiera przelew"? Czy zwracać pieniądze klientom
    i prosić o przelew na nowy podmiot gospodarczy?

    Czy środki na koncie bankowym w dniu 03.03.2014 mogą być wykorzystane
    jeszcze przez darczyńcę np. w celu zapłacenia podatku za zaległy miesiąc?

    Uprzejmie proszę o odpowiedź.