  • 1. Data: 2004-07-22 12:10:15
    Temat: dane osobowe - ujawnienie
    Od: "Piotr Laska" <p...@o...pl>

    Prawdopodobnie zostały ujawnione moje dane osobowe (pesel, adres, imie,
    nazwisko, nr telefonu, e-mail) przez jedną z firm telekomunikacyjnych.

    Najprawdopodobniej jakis automat zle pakowal koperty, ja dostalem dane kogos
    innego, on jeszcze kogos innego (dzwonilem do tego kogos), a koperta z
    poprawna zawartoscia (moimi danymi) nigdy do mnie nie doszla. Czy dane takie
    nie powinny byc troszke lepiej chronione. Prosze o radę co zrobic z takim
    fantem. Firma tlumaczy, ze to blad ludzki i jezeli bede probowal dochodzic
    swoich praw to ktos przeze mnie straci prace. Prawde mowiac chwyt na litosc
    mnie nie rusza, choc zal mi firmy zatrudniajacej goscia, ktory nie potrafil
    dopilnowac moich danych osobowych. Nie wiem jakie moga byc konsekwencje ich
    bledu. Czy ktos majac moje dane nie wykorzysta ich do jakis niecnych celow?

  • 2. Data: 2004-07-22 12:25:55
    Temat: Re: dane osobowe - ujawnienie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Laska" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli złożysz zawiadomienie, to najbardziej pokrzywdzona będzie TP SA.
    Podejrzewam, że przesyłek u nich nie pakuje jedna osoba. Ustalenie kto
    personalnie się pomylił wydaje mi się mało prawdopodobne. Ale z drugiej
    strony, to faktycznie jest to przypadek losowy, z cała pewnością niecelowy.
    Bo ja wiem, czy warto?

  • 3. Data: 2004-07-22 12:40:30
    Od: "L." <h...@i...pl>

> [...]
    ich
    > bledu. Czy ktos majac moje dane nie wykorzysta ich do jakis niecnych

    powiem szczerze - odpuść sobie.
    Ludzie maja hopla na punkcie ochrony dany osobowych
    a i tak umrzesz i tak. i co co z tego ze ktoś miał kiedyś w swej bazie twoje
    nazwisko...
    Na nagrobku tez ono bedzie publicznie widniało....
    Nie ma sensu sie denerwować ze ktoś poiada te dane...
    i co z nimi zrobi, dostaniesz jedną ulotkę wiecej,
    i tak bez twojej wiedzy na rynku istnieje wymiana baz danych miedzy firmami.
    (nielegalna)

    jedyne co moge zaproponować to żądanie odszkodowania od firmy
    telekomunikacyjnej za to przewinienie (zasugerować kwotę jaka cie zadowoli).
    Firma jest ubezpieczona od takich rzeczy i nikt przez ciebie nie straci
    pracy.

    no chyba ze to mała firma zatrudniająca 10 osób...

    L.

  • 4. Data: 2004-07-22 13:06:01
    Od: "Piotr Laska" <p...@o...pl>

    Użytkownik "L." <h...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ludzie maja hopla na punkcie ochrony dany osobowych
    > a i tak umrzesz i tak. i co co z tego ze ktoś miał kiedyś w swej bazie

    prwde mowiac po smierci nie beda mnie interesować rzeczy ziemskie

    > Na nagrobku tez ono bedzie publicznie widniało....

    nie widzialem tez nagrobkow z wypisanym peselem :)

> [...]
    > i co z nimi zrobi, dostaniesz jedną ulotkę wiecej,
    > i tak bez twojej wiedzy na rynku istnieje wymiana baz danych miedzy

    masz racje, tylko skoro maja burdel w firmie, i wysylaja jakims przypadkowym
    abonentom moje
    dane (były wsrod nich rowniez login i haslo do uslugi internetowej, na
    szczescie nie aktywowanej i po moim zgloszeniu zlikwidowanej)
    to prawde mowac jest mi niezmiernie smutno z tego powodu,
    a biorac pod uwage potencjalne skutki finansowe jestem poprostu wsciekły na
    nich

    dzieki za info
    musze spokojnie przemyslec to wszystko
    pozdro
    PL

  • 5. Data: 2004-07-22 13:10:18
    Od: "L." <h...@i...pl>

    ja wcale nie twierdze ze nie masz racji.

    jak najbardziej jestem za zgnojeniem TPSA czy tez innego monopolisty

    i uzyskaniem odszkodowania.

    W skardze opisz jakie mogłyby być konsekwencje wykorzystania przez kogos
    tych danych wraz z loginami.
    To zwieksza wartość twego odszkodowania.
    Wierz mi TPSA ma kase i stać ich na to aby nie miec spraw sądowych.
    Mysle ze napewno coś wywalczysz.

    Jednak czasem ludzie przeginają z ta ochroną i tak boją sie wszystkiego chca
    byc tacy anonimowi ze czasami to bardziej utrudnia niz ułatwia im życie...

    powodzenia. kibicuję w żądaniu odszkodowania...

    L.

  • 6. Data: 2004-07-22 13:24:41
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    takie
    > nie powinny byc troszke lepiej chronione.

    Po prostu zgłoś ten fakt (z udokumentowaniem) do Głównego Inspektora Ochrony
    Danych Osobowych.
    Firma telekomunikacyjna powinna mieć zarejestrowaną bazę danych osobowych, a
    wysłanie takiej informacji do kogoś innego jest złamaniem tej ustawy.
    Osobiście mam firmę, która przetwarza dane osobowe i gdybym zrobił cokolwiek
    wbrew tej ustawie, straciłbym swoją zarejestrowaną bazę.
    Dlaczego operator ma być chroniony tylko dlatego, że jest dużym
    przedsiębiorstwem???

    Piciuf