  • 1. Data: 2004-11-18 10:34:03
    Temat: [dane osobowe] Drobny incydent?
    Od: "ulek" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Proszę o następujacą informacje.

    Na jednym z publicznych forów ktoś nie wiem czemu ujawnił moje nazwisko.

    Napisałem wcześniej posta który później został zacytowany wraz z podaniem
    mojego nicka. Jednak w odpowiedzi na tenże cytat użytkownik tegoż forum
    nazywał mnie już po nazwisku. Ale dziwię sie ponieważ ani podczas rejestracji
    ani w profilu tegoż forum niema miejsca gdzie podawałbym swoje nazwisko. Moim
    zdaniem użytkownik ten doszedł do mojego nazwiska poprzez email. Identyczny
    email jaki używam na forum znajduje sie także na jednej ze stron organizacji
    do której należę i przy którym jest podane moje nazwisko i imie.

    W związku z tym jak mogę dochodzić swoich praw? Czy podchodzi to pod ustawie
    o ochronie danych osobowych? Czy jest sens dochodzić swoich praw?

  • 2. Data: 2004-11-18 10:49:14
    Temat: Re: [dane osobowe] Drobny incydent?
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    ulek wrote:

    > W związku z tym jak mogę dochodzić swoich praw? Czy podchodzi to pod
    > ustawie o ochronie danych osobowych? Czy jest sens dochodzić swoich praw?

    Poniosles z tego tytulu jakies straty? Jestes to w stanie udowodnic.
    Jesli nie, to daj sobie spokoj bo to bedzie zwykle pieniactwo.
    W koncu tak sie nazwyasz jakby nie bylo ;)

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 3. Data: 2004-11-18 10:57:11
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > W związku z tym jak mogę dochodzić swoich praw? Czy podchodzi to pod ustawie
    > o ochronie danych osobowych?

    Przeciez opublikowales lub zgodziles sie juz raz na opublikowanie
    nazwiska w sieci - czyli w miejscu publicznym.

    Wiec, o co chodzi? O to ze ktos potrafi korzystac z wyszukiwarki?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2004-11-18 11:09:11
    Od: "ulka Niepodam" <b...@W...gazeta.pl>

    Borszczuk:
    > Poniosles z tego tytulu jakies straty? Jestes to w stanie udowodnic.
    > Jesli nie, to daj sobie spokoj bo to bedzie zwykle pieniactwo.
    > W koncu tak sie nazwyasz jakby nie bylo ;)

    No myśle tu o stratach osobistych, chyba - sorki ale niejestem dobry w tych
    sprawach. Poprostu nie jestem już anonimowy na tym forum i wszyscy
    dowiedzieli się kto jest autorem wielu wypowiedzi.

    Dodam także że użytkownikiem który nazwał mnie po nazwisku to główny
    moderator tego forum z którym nieznam sie osobiscie.

    rezist.com:
    > Przeciez opublikowales lub zgodziles sie juz raz na opublikowanie
    > nazwiska w sieci - czyli w miejscu publicznym.

    Tak zgadza się ale na stronach organizacji natomiast na stronach forum nie.

  • 5. Data: 2004-11-18 11:12:15
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    ulka Niepodam wrote:

    > No myśle tu o stratach osobistych, chyba - sorki ale niejestem dobry w
    > tych sprawach. Poprostu nie jestem już anonimowy na tym forum i wszyscy
    > dowiedzieli się kto jest autorem wielu wypowiedzi.

    Zakladanie ze poza toba wszyscy uzytkownicy tego forum to kretyni i
    nikt nie bedzie umial wyszukac niczego w sieci jak widac nie bylo
    najlepszym pomyslem ;-) Kazdy mogl sobie zrobic sercza i znalezc jak
    sie nazywasz skoro jest to w sieci. Teraz juz wiesz ze anonimowsc w
    sieci to rzecz wzgledna.

  • 6. Data: 2004-11-18 11:21:37
    Od: "ulka Niepodam" <b...@W...gazeta.pl>

    Borszczuk napisał(a):

> [...]
    > najlepszym pomyslem ;-) Kazdy mogl sobie zrobic sercza i znalezc jak
    > sie nazywasz skoro jest to w sieci. Teraz juz wiesz ze anonimowsc w

    Oj tam odrazu kretynie. Nigdy tak nieuważałem. Ja wiem ze to jest głupota
    dochodzić swoich praw ale chodziło mi co na to prawo? Czy doszło do złamania
    prawa czy nie?

  • 7. Data: 2004-11-18 11:47:54
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    ulka Niepodam wrote:

    > Oj tam odrazu kretynie. Nigdy tak nieuważałem. Ja wiem ze to jest głupota
    > dochodzić swoich praw ale chodziło mi co na to prawo? Czy doszło do
    > złamania prawa czy nie?

    Jakiego prawa?! Jak bedzie szedl anonimow po ulicy a ja za Toba wrzasne
    "Zenek Kowalski" to tez bedziesz biegl do sadu?

  • 8. Data: 2004-11-18 12:18:03
    Od: "ulka Niepodam" <b...@W...gazeta.pl>

    Borszczuk napisał(a):
    > Jakiego prawa?! Jak bedzie szedl anonimow po ulicy a ja za Toba wrzasne
    > "Zenek Kowalski" to tez bedziesz biegl do sadu?

    Sorki zapomnialem takze podac ze w regulaminie napisane jest:
    "
    Ponadto nie publikujemy komentarzy, które:

    zawierają dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe
    "

  • 9. Data: 2004-11-18 12:51:36
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > "
    > Ponadto nie publikujemy komentarzy, które:
    >
    > zawierają dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe

    w takim razie został naruszony regulamin ale prawo polskie raczej nie
    przynajmniej nie kojaże takiego paragrafu :)
    zażądaj przeprosin i usunięcia posta z twoimi danymi ....
    oraz bana na moderatora :)

    pozdrawiam....

  • 10. Data: 2004-11-19 20:26:04
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cnhtqr$1en$1@inews.gazeta.pl ulek
    <b...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:

> [...]
    > podane moje nazwisko i imie. W związku z tym jak mogę dochodzić swoich
    > praw? Czy podchodzi to pod ustawie o ochronie danych osobowych?
    Nie, gdyż:
    1. Imię i nazwisko, a tym bardziej samo nazwisko nie jest wystarczające do
    jednoznacznej identyfikacji osoby w rozumieniu ustawy o ochronie danych
    osobowych.
    2. Jak piszesz - Twoje imię i nazwisko jest jawnie, publicznie i (jak
    domniemywam) za Twoją zgodą dostępne w internecie.

    Jotte