  • 1. Data: 2004-11-18 08:37:42
    Temat: Zmuszenie do przejscia na dzialalnosc gospodarcza
    Od: "zbynio" <z...@o...pl>

    Witam, moja zona pracuje w pewnej firmie, 8 listopada wpadli na pomysl ze
    kilku pracownikow ma przejsc na wlasna dzialalnosc gospodarcza,
    jezeli tego nie zrobia (maja podjac decyzje do 19 listopada) dostaja
    wymowienie z dniem 1 grudnia i okres wypowiedzenia i koniec.
    jezeli sie zgodza 31 grudnia podpisuja wypowiedzenie za porozumieniem stron
    i od 1 stycznia pracuja na wlasnej dzialanosci.
    mam z tym kilka pytan:
    1. czy zaklad moze z gory narzucic jak ma wystapic rozwiazanie umowy
    (dlaczego za porozumieniem stron) jezeli istnieje mozliwosc rozwiazania ze
    zmiana warunkow pracy
    2. czy jak zona na wypowiedzeniu zajdzie w ciaze to jakie prawa jej
    przysluguja?
    3. jak sie ma sprawa odnosnie do art. 22 kodeksu pracy? bo z tego jak czytam
    i rozumiem jest to zakazane.
    z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-11-18 10:03:43
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    czytam
    > i rozumiem jest to zakazane.
    > z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

    a zona ma dowody ze taka propozycja padla? Bo bez tego bezsensu w ogole o
    czym kolwiek rozmawiac.
    powod do zwolnienia zawsze sie znajdzie.

    P.

  • 3. Data: 2004-11-18 10:38:08
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2004 09:37:42 +0100, zbynio naskrobał(a):

    > 1. czy zaklad moze z gory narzucic jak ma wystapic rozwiazanie umowy

    nie może

    > 2. czy jak zona na wypowiedzeniu zajdzie w ciaze to jakie prawa jej
    > przysluguja?

    O następna wymuszona ciąża - mieszkamy w chorym państwie, że się rodzi
    dzieci za parę tysięcy. Żygać się chce. Potem się dziwią że kobiet nikt nie
    chce zatrudniać.

    >3. jak sie ma sprawa odnosnie do art. 22 kodeksu pracy? bo z tego jak czytam
    > i rozumiem jest to zakazane.

    Jak udowodnisz że dowolna umowa jest w istocie stosunkiem pracy to
    przysługują ci prawa jak z umowy o prace. Jak udowodnisz że wypowiedzenie
    było fikcją to przysługuje ci przywrócenie do pracy.

    btw: pracodawca zapomina że są ograniczenia prowadzenia DG na rzecz
    wcześniejszego pracodawcy.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-11-18 10:47:25
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > btw: pracodawca zapomina że są ograniczenia prowadzenia DG na rzecz
    > wcześniejszego pracodawcy.

    - przez rok czasu od ostatniej roboty pracowac dla niego na umowe-zlecenie
    - Lub przez ten okres wykonywac dla niego uslugi za posrednictwem innej
    firmy

    P.

  • 5. Data: 2004-11-18 10:57:08
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2004 11:47:25 +0100, Przemek R. naskrobał(a):

    > - przez rok czasu od ostatniej roboty pracowac dla niego na umowe-zlecenie
    > - Lub przez ten okres wykonywac dla niego uslugi za posrednictwem innej
    > firmy

    było coś jeszcze o opodatkowaniu żeby ludzie z umowy o prace opodatkowej
    19-50% nie przechodzili na 19% przy DG.

  • 6. Data: 2004-11-18 13:04:43
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > O następna wymuszona ciąża - mieszkamy w chorym państwie, że się rodzi
    > dzieci za parę tysięcy. Żygać się chce. Potem się dziwią że kobiet nikt nie
    > chce zatrudniać.

    O ile sie nie myle, plod w momencie zlozenia wypowiedzenia musi miec
    przynajmniej 12 tygodni. Ale pewnosci nie mam.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2004-11-18 13:06:41
    Od: "zbynio" <z...@o...pl>

    da sie udowodnij gdyz na spotkaniu dostala egzemplarz umowy ktora bedzie
    musiala podpisac za tydzien.
    i dowiedziala sie ze jezeli sie nei zgodzi to dostanie wypowiedzenia z winy
    zakladu, ale co dokladnie nie owiedzieli
    pozdr. Zbynio

    Użytkownik "Przemek R."

  • 8. Data: 2004-11-18 13:12:18
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    zbynio pisze:

> [...]
    > i dowiedziala sie ze jezeli sie nei zgodzi to dostanie wypowiedzenia z
    > winy zakladu, ale co dokladnie nie owiedzieli

    No przeciez sam Pan pisze CO.

    Wypowiedzenie Z WINY lezacej po stronie pracodawcy..
    np likwidacja stanowiska....

    chcea zlecic to firmire zewnetrznej i pomysleli o Panskiej zone wlasnie,
    ze moglaby taka firme zalozyyc..

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-11-18 14:03:01
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > O ile sie nie myle, plod w momencie zlozenia wypowiedzenia musi miec
    > przynajmniej 12 tygodni. Ale pewnosci nie mam.

    cos takiego znalzlem:

    Jezeli okaze sie ze kobieta zatrudniona na okres probny dluzszy niz
    miesiac , na koniec okresu bedzie w ciazy dluzszej niz trzymiesiecznejm
    umowe trzeba przedluzyc do dnia porodu.
    (moim skromnym zdaniem, pojebane przepisy)

    Ale nie wiem jak to sie ma do sytuacji powyzej.

    P.

  • 10. Data: 2004-11-18 20:55:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zbynio" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1. czy zaklad moze z gory narzucic jak ma wystapic rozwiazanie umowy
    > (dlaczego za porozumieniem stron) jezeli istnieje mozliwosc rozwiazania ze
    > zmiana warunkow pracy

    Określić nie, zaproponować tak. Sprawę należało by przeanalizować pod kątem
    zabezpieczenia przed zerwaniem umowy. Bo może się stać tak, że odejdzie za
    porozumieniem stron, wiec w zasadzie bez żadnych "gratisów", a oni 5
    stycznia wypowiedzą jej umowę o współpracy. Sprawa może być ewentualnie
    opłacalna, ale trzeba podejść z ostrożnością. Bo przestają już żonę chronić
    przepisy prawa pracy.