  • 1. Data: 2004-11-18 10:00:29
    Temat: Parkowanie na "kopercie"
    Od: t...@w...pl (Agnieszka Tetlicka)

    mam pytanie... na rynku w moim miescie od jakiegos czasu jest taka
    moda, ze wlasciciele sklepow maluja sobie tzw. koperty na parkingu, ze
    to ich miejsce i nie mozna tam stawac!, wyglada to teraz tak ze na 20
    miejsc jest 8 "kopert" namalowanych, czy to jest zgodne z prawem? czy
    wlasciciel ktory dzierzawi lokal ma prawo takze do tego miejsca na
    parkingu przed jego sklepem? czy stajac na takim miejscu popelniam
    wykoroczenie? czy jest jakis przepis mowiacy wyraznie ze stajac na
    takim miejscu lamie prawo? zaznaczam ze rynek w moim miescie jest
    wylozony kostka sprzed 150lat

  • 2. Data: 2004-11-18 10:54:54
    Temat: Re: Parkowanie na "kopercie"
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 18 Nov 2004 02:00:29 -0800, Agnieszka Tetlicka naskrobał(a):

> [...]
    > wykoroczenie? czy jest jakis przepis mowiacy wyraznie ze stajac na
    > takim miejscu lamie prawo? zaznaczam ze rynek w moim miescie jest

    jeżeli kupili lokal z miejscem parkingowym to tak, jeżeli nie kupuli
    miejsca parkingowego to poprosić straż miejską o interwencje bo ktoś maluje
    farmozony na zabytkowej kostce - na szczęście się podpisał :D

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-11-18 16:18:26
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Agnieszka Tetlicka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miejsc jest 8 "kopert" namalowanych, czy to jest zgodne z prawem? czy
    > wlasciciel ktory dzierzawi lokal ma prawo takze do tego miejsca na

    Załatwili to w urzędzie miejskim, zapłacili i mają.

    > czy stajac na takim miejscu popelniam
    > wykoroczenie?

    "Koperta" jest znakiem drogowym i oznacza miejsce gdzie parkować moga
    tylko uprawnione osoby. Jeżeli bez uprawnienia tam zaparkujesz to
    popełniasz wykroczenie.

    > zaznaczam ze rynek w moim miescie jest
    > wylozony kostka sprzed 150lat

    To raczej bez znaczenia.

    Alek

  • 4. Data: 2004-11-18 18:59:10
    Od: t...@w...pl (Agnieszka Tetlicka)

    > jeżeli kupili lokal z miejscem parkingowym to tak, jeżeli nie kupuli
    > miejsca parkingowego to poprosić straż miejską o interwencje bo ktoś maluje
    > farmozony na zabytkowej kostce - na szczęście się podpisał :D

    no dobra .... a czy moge zarzadac od takiego pana-wlasciciela okazania
    dowodu najmu miejsca parkingowego pod sklepem, czy tez takie prawo ma
    tylko policja i sm a ja biedna moge sie tylko domyslac ze to miejsce
    moze byc wynajete choc nie musi :)

  • 5. Data: 2004-11-18 19:15:40
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > dowodu najmu miejsca parkingowego pod sklepem, czy tez takie prawo ma
    > tylko policja i sm a ja biedna moge sie tylko domyslac ze to miejsce

    A czy mogę zarządać od takiego pana okazania dowodu własności lokalu w
    którym prowadzi sklep, czy tez takie prawo ma tylko policja ja biedny mogę
    sie tylko domyslac że on ten lokal zajmuje legalnie choc nie musi.

  • 6. Data: 2004-11-18 20:58:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Agnieszka Tetlicka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    Jedyne co możesz, to zwrócić się o sprawdzenie prawa do namalowania tych
    kopert do zarządcy drogi - pewnie w tym wypadku Urzędu Miasta albo Zarządu
    Dróg Miejskich, bo bywają to wyodrębnione twory. Sami właściciele malować
    sobie prawa nie mają i popełnili by wykroczenie. ale za zgodą zarządcy już
    prawo takie nabywają.

  • 7. Data: 2004-11-19 07:16:46
    Od: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    On Thu, 18 Nov 2004 17:18:26 +0100, Alek wrote:
    > Załatwili to w urzędzie miejskim, zapłacili i mają.

    Niekoniecznie, mogli sobie namalowac sami.

    > "Koperta" jest znakiem drogowym i oznacza miejsce gdzie parkować moga
    > tylko uprawnione osoby. Jeżeli bez uprawnienia tam zaparkujesz to
    > popełniasz wykroczenie.

    O ile jest to prawdziwy znak drogowy, a nie radosna tworczosc
    sklepikarza.

    Niestety nie raz spotkalem sie z "znakami zakazu parkowania" i innymi
    kopertami malowanymi samowolnie przez sklepikarza. Jak potem drogowcy
    malowali pasy zeby pozaznaczac miejsca parkingowe, to notorycznie
    malowali je na tych kopertach (widac koperty nie bylo w planach), a
    potem sklepikarz zamalowywal oryginalne pasy drogowcow i ponawial
    swoja wlasna koperte.

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 8. Data: 2004-11-19 09:18:52
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Alek pisze:

> [...]
    > którym prowadzi sklep, czy tez takie prawo ma tylko policja ja biedny mogę
    > sie tylko domyslac że on ten lokal zajmuje legalnie choc nie musi.

    Dorga o ktorejmowimy to DROGA PUBLICZNA - tak ?
    Jesli tak, to mapan PRAWO wiedziec od zarzadcy drogi,
    czy uzytkownik ktory zajmuje pas drogowy "dla siebie"
    ma na to od zarzadcy drogi zezwolenia.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-11-19 19:21:38
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Dorga o ktorejmowimy to DROGA PUBLICZNA - tak ?
    > Jesli tak, to mapan PRAWO wiedziec od zarzadcy drogi,
    > czy uzytkownik ktory zajmuje pas drogowy "dla siebie"
    > ma na to od zarzadcy drogi zezwolenia.

    Od zarządcy drogi - tak. Masz prawo zapytać czy znak "koperta" jest tam
    namalowany legalnie.

    Alek