  • 1. Data: 2006-03-30 12:15:13
    Temat: dane osobowe
    Od: "Cinek" <g...@S...poczta.fm>

    Witam.
    Chciałem usunąć swoje dane osobowe z pewnego serwisu aukcyjnego.
    Wysłałem formularz usunięcia danych i zamknięcia konta.
    Dostałem potwierdzenie złożenia wniosku o usunięcie z informacją ze wniosek
    rozpatrzony bedzie w ciągu 10 dni roboczych. Mineło 14 dni roboczych i
    zadnej
    odpowiedzi. Dodam ze wcześniej zmuszano mnie do zapłacenia 4 groszy,
    które były warunkiem usunięcia moich danych. Po zapłaceniu wysłałem wniosek
    i nic.
    Dodam ze wcześnie niesłusznie zawieszono moje konto, o co prowadziłem z nimi
    batalie...
    niestety z bardzo tępymi osobami musiałem korespondować.
    Pomimo że nie umieli wytłumaczyć mi swoich PODEJRZEŃ w stosunku
    do mnie "zawieszenia" nie cofnięto.

    Jeśli stwierdzili ze jednak po zapłaceniu 4gr nie usuną moich danych to
    chyba
    powinni mnie o tym poinformować?

    "Twoje dane mogą zostać zachowane m.in. w celu ustalenia odpowiedzialności i
    uniemożliwienia dalszego niedozwolonego korzystania z usług."
    Jeśli np. chcą je zatrzymać z tego powodu to również powinienem zostać
    poinformowany o tym?

    Czy oni nie łamią w ten sposób prawa? i Co mozna im za to zrobić?

    --
    Pozdrawiam Marcin

  • 2. Data: 2006-03-30 12:28:46
    Temat: Re: dane osobowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Cinek [###g...@S...poczta.fm.###] napisał:

    > Czy oni nie łamią w ten sposób prawa? i Co mozna im za to zrobić?

    Nie łamią. Skoro wystawiali Ci rachunki czy faktury, to muszą Twoje
    dane przechowywać przez 5 lat dla skarbówki. Poza tym zresztą mogą je
    przechowywać z ważnych względów, a moim zdaniem w wypadku serwisu
    aukcyjnego (bo pewnie o to chodzi) za kilka dni, miesięcy czy lat ktoś
    może stwierdzić, że go oszukałeś. Są to moim zdaniem na tyle ważne
    względy, że ustawa dopuszcza przetwarzanie Twoich danych. Ale tylko w
    tym celu, więc jeśli Ci przyślą pozdrawiania na święta, to możesz ich
    ścigać.