  • 1. Data: 2005-03-18 16:13:14
    Temat: dane firmy na stronie www
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    Dzień dobry

    Znajoma prowadzi małą firmę. Dzięki "uczynności" jakiegoś urzędnika jej dane
    teladresowe /firmy/ znalazły się na stronie panoramy firm . Problem polega
    na tym że panorama podaje również numer telefonu którego znajoma nie
    zamierza używać w działalności firmy. Dodam że znajoma nikomu nie udzielała
    zgody publikację tych danych a telefon jest zarejestrowany na inną osobę .
    Czy możecie mi wskazać ustawę która byłaby pomocna w nakłonieniu panoramy do
    usunięcia tych danych

    Pozd Adam

  • 2. Data: 2005-03-18 18:28:03
    Temat: Re: dane firmy na stronie www
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Adam S." <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy możecie mi wskazać ustawę która byłaby pomocna w nakłonieniu panoramy
    do
    > usunięcia tych danych

    Chyba nie ma możliwości, bo to są dane osoby prowadzącej działalność
    gospodarczą.

    vertret

  • 3. Data: 2005-03-18 19:13:25
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "vertret(at)op.pl" <vertret @ op.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Adam S." <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > do
    >
    > Chyba nie ma możliwości, bo to są dane osoby prowadzącej działalność
    > gospodarczą.

    No ale są nieprawdziwe bo to chyba nie jest numer służbowy... No chyba, że
    tak jest zarejestrowana firma....

    Pozdr
    Onzo

  • 4. Data: 2005-03-19 01:13:55
    Od: yeti <m...@f...it>

    Adam S. wrote:
    > Dzie? dobry
    >

    > Znajoma prowadzi ma?? firm?. Dzi?ki "uczynno?ci" jakiego? urz?dnika jej dane
    > teladresowe /firmy/ znalaz?y si? na stronie panoramy firm . Problem polega
    > na tym ?e panorama podaje równie? numer telefonu którego znajoma nie
    > zamierza u?ywaae w dzia?alno?ci firmy. Dodam ?e znajoma nikomu nie udziela?a
    > zgody publikacj? tych danych a telefon jest zarejestrowany na inn? osob? .
    > Czy mo?ecie mi wskazaae ustaw? która by?aby pomocna w nak?onieniu panoramy do
    > usuni?cia tych danych
    >
    > Pozd Adam

    IMHO jezeli ta osoba podala dane URZEDNIKOWI, to niech ma pretensje do
    siebie samej.

    W najgorszym wypadku powinna sprostowac urzednikowi i zazadac od
    Panoramy usuniecia danych.

  • 5. Data: 2005-03-19 11:16:21
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    No i wtedy, 2005-03-19 02:13, *yeti* w te oto słowa się odzywa:

    > IMHO jezeli ta osoba podala dane URZEDNIKOWI, to niech ma pretensje do
    > siebie samej.

    A urzędnika nie obowiązuje tajemnica? może sobie dane które uzyska w
    ramach wykonywanych obowiązków dowolnie przetwarzać i odsprzedawać?
    Jeszcze dojdzie do tego że urzędnicy skarbówki będą sobie handlować
    danymi osobowymi...

    poczta: mwl na poczta kropka fm
    http://di.com.pl/n/?lp=9107&r=1
    Płace powyżej średniej krajowej dla wszystkich!

  • 6. Data: 2005-03-19 11:23:49
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Pajączek" <c...@b...cy> napisał w wiadomości
    > A urzędnika nie obowiązuje tajemnica? może sobie dane które uzyska w
    > ramach wykonywanych obowiązków dowolnie przetwarzać i odsprzedawać?

    Niektore dane osobowe przestaja byc danymi osobowymi z chwila zgloszenia
    dzialanosci gospodarczej i nie podlegaja ochronie. Jak sie zglasza
    dzialalnosc gospodarcza w prywatnym mieszkaniu to nie mozna miec pretencji,
    że pol swiata moze ten adres znac.

    vertret

  • 7. Data: 2005-03-19 13:45:22
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    No i wtedy, 2005-03-19 12:23, *vertret(at)op.pl* w te oto słowa się
    odzywa:

> [...]
    > dzialanosci gospodarczej i nie podlegaja ochronie. Jak sie zglasza
    > dzialalnosc gospodarcza w prywatnym mieszkaniu to nie mozna miec pretencji,

    tzn, ze urzednik skarbowki moze bezkarnie sprzedawac dane o firmach
    prowadzacych dzialalnosc?

  • 8. Data: 2005-03-19 14:44:38
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    > tzn, ze urzednik skarbowki moze bezkarnie sprzedawac dane o firmach
    > prowadzacych dzialalnosc?

    Tak, ale pod dwoma warunkami.
    Po pierwsze (w wypadku DG) nie bedzie tam informacji o finansach firmy.
    Po drugie musi znaleść idiote, który mu bedzie chciał zaplacic za ogólno
    dostepne, darmowe informacje.

    vertret

  • 9. Data: 2005-03-19 15:38:02
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > dzialanosci gospodarczej i nie podlegaja ochronie. Jak sie zglasza
    > dzialalnosc gospodarcza w prywatnym mieszkaniu to nie mozna miec

    A jeżeli numer telefonu nie został podany w zgłoszeniu i jest zarejestrowany
    na kogoś innego ,to czy ta inna osoba może się domagać jego usunięcia ?
    Jeżeli tak to na jakiej podstawie prawnej ?

    pozd
    Adam

  • 10. Data: 2005-03-19 18:38:36
    Od: poreba <d...@p...com>

    "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl> popełnił 19 mar 2005 na pl.soc.prawo
    utwór news:d1hdtg$5bs$1@news.onet.pl:

    > Tak, ale pod dwoma warunkami.
    > Po pierwsze (w wypadku DG) nie bedzie tam informacji o finansach firmy.

    Jesteś przekonany, że osobie będącej urzędnikiem wolno _sprzedawać_
    jakikolwiek dane w jakich wszedł posiadanie w związku z wykonywaną pracą
    (nawet takie które są ogólnodostępne)?

    --
    pozdro
    poreba