  • 1. Data: 2005-03-18 17:15:04
    Temat: Odwolanie sie od odwolania darowizny.
    Od: Bwa <b...@q...com.pl>

    Witam,

    dostalem odwolanie darowizny w formie aktu notarialnego.
    Gdzie, w jakiej formie i w jakim maksymalnym czasie sie od tego odwolac?

    pozdr
    Bwa

  • 2. Data: 2005-03-18 18:59:45
    Temat: Re: Odwolanie sie od odwolania darowizny.
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Bwa" <b...@q...com.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > dostalem odwolanie darowizny w formie aktu notarialnego.
    > Gdzie, w jakiej formie i w jakim maksymalnym czasie sie od tego odwolac?

    Od takiego oswiadczenia odwolac sie nie da. Jedyne co mozesz teraz zrobic,
    to poczekac, az darczynca skieruje przeciw Tobie sprawe do sadu o zwrot
    bezpodstawnego wzbogacie (czyli Twojej darowizny). Wtedy tez bedziesz mogl
    przed sadem udowadniac, ze odwolanie darowizny bylo bezzasadnej (ze nie
    dopusciles sie razacej niewdziecznosci wgledem darcyncy i jego
    najblizszych).

    Hem

    PS Jestem tylko studentem i nie gwarantuje merytorycznej slusznosci moich
    opinii.

  • 3. Data: 2005-03-18 19:33:19
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Hem
    >
    > PS Jestem tylko studentem i nie gwarantuje merytorycznej slusznosci moich

    Powyższa opinia jest słuszna w całości.
    Pozostaje tylko sprawa podstawy prawnej: albo z KC lub z ustawy o
    ubezpieczeniu społecznym rolników jeżeli gospodarstwo rolne zostało
    przekazane nastepcy.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2005-03-19 09:01:22
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Pozostaje tylko sprawa podstawy prawnej: albo z KC lub z ustawy o
    > ubezpieczeniu społecznym rolników jeżeli gospodarstwo rolne zostało
    > przekazane nastepcy.

    Zaraz,
    Jeśli odwołanie darowizny nastąpiło w trakcie pierwszych 12 miesięcy od
    momentu darowizny to nawet powodu nie trzeba podawać - "bo tak" w zupełności
    wystarczy.
    Rażąca niewdzięczność to jest drugie 12 miesięcy - i to trzeba udowodnić
    przed sądem - tu jest szerokie pole do popisu, bo to sąd decyduje co jest
    "rażącą niewdzięcznością" a co nie.
    Jeśli od momentu darowizny minęło powyżej 24 miesięcy to (z tego co ja wiem)
    nie ma możliwości aby ją cofnąć w jakikolwiek sposób.

    --==<< Scottos >>==--

  • 5. Data: 2005-03-19 09:10:45
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Scottos napisał(a):
    > Je?li odwołanie darowizny nastšpiło w trakcie pierwszych 12 miesięcy od
    > momentu darowizny to nawet powodu nie trzeba podawać - "bo tak" w zupełno?ci
    > wystarczy.
    > Rażšca niewdzięczno?ć to jest drugie 12 miesięcy - i to trzeba udowodnić
    > przed sšdem - tu jest szerokie pole do popisu, bo to sšd decyduje co jest
    > "rażšcš niewdzięczno?ciš" a co nie.
    > Je?li od momentu darowizny minęło powyżej 24 miesięcy to (z tego co ja wiem)
    > nie ma możliwo?ci aby jš cofnšć w jakikolwiek sposób.

    skąd te terminy?

    KG

  • 6. Data: 2005-03-19 20:57:03
    Od: Bwa <b...@q...com.pl>

    Heming wrote:
> [...]
    >
    > Hem
    >
    > PS Jestem tylko studentem i nie gwarantuje merytorycznej slusznosci moich

    Konsultowalem sie z prawnikiem i notariueszem ktorzy podtrzymali to
    stanowisko.

    Dziekuje wszytkim i pozdrawiam
    Bwa

  • 7. Data: 2005-03-19 21:23:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Mar 2005, Scottos wrote:

    >+ Jeœli odwołanie darowizny nastšpiło w trakcie pierwszych 12 miesięcy od
    >+ momentu darowizny to nawet powodu nie trzeba podawać - "bo tak" w zupełnoœci
    >+ wystarczy.

    Możesz podać przepis ??

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2005-03-20 00:19:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <Pine.WNT.4.60.0503192222430.1196@athlon>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Możesz podać przepis ??

    Może się pomyliło z rokiem od dowiedzenia się darczyńcy o rażącej
    niewdzięczności? Ale to jakby trochę w drugą stronę :)

    --
    Marcin