  • 1. Data: 2005-03-18 15:45:07
    Temat: dane osobowe a zmiany administracyjne
    Od: m...@b...ath.cx

    Witam grupowiczow,
    Mam pare obserwacji nt. naszych danych osobowych, czym one dokladnie sa,
    co musza zawierac, i "papierow" na to ze my to my. Troche zrobil mi sie
    metlik kiedy mam obowiazek wymieniac dokumenty, jakie i kiedy.
    Oto moje trzy historyjki z zycia
    1. Starsza osoba urodzila sie we Lwowie w 1926r. W akcie urodzenia wpisano
    Lwow, kraj Polska. W dowodzie wydanym po wojnie, miejsce urodzenia: Lwow,
    kraj Rosja, aktualnie zmienia dokumenty, co ma wpisac jako kraj urodzenia:
    Ukraina ?
    A teraz w druga strone, np. ktos urodzil sie we Wroclawiu w 1926,
    to miejsce urodzenia to Breslau, i dalej mieszka w tej miejscowosc,
    i zmiana na wroclaw i co teraz biedak ma zrobic ? Kraj urodzenia Polska ?
    2. Urodzilem sie troche pozniej we Wroclawiu wojewodztwo wroclawskie
    ( rok 1980 ), aktualnie karza mi wpisywaae Dolno?l?skie, ale przeciez w
    1980 nie bylo takiego wojewodztwa ? a co jak znowu zmienia sie wojewodztwa,
    dokumenty wydane na dolnoslaskie traca moc ? mam od nowa wyrabiac
    akt urodzenia, chrztu, swiatectwa ?
    3. Aktualnie mieszkam na malej wiosce. Pare lat temu ktos wpadl na pomysl
    aby ponazywac ulice ( mieszkancom nie przeszkadzalo, przeciez wiadomo kto
    gdzie mieszka i z kim :), listonosz tez swoj :) ), no to byla pierwsza
    wymiana dokumentow, oczywiscie na nasz koszt, a w poprzednim roku
    zmienil nam sie kod pocztowy z nazwa poczty ( poczte zlikwidowano )
    i nadano nam inny numer z inna miejscowoscia, i co teraz ? tez zmiana
    dokumentow, przeciez zmienilismy poczte ? Na czyi koszt znowu ? Nasz ?
    I dlaczego zmienia mi sie adres zamieszkania, przeciez mieszkam caly czas
    w tym samym miejscu a ciagle karza wymieniac dokumenty ( dzieki Bogu
    listonosz sie nie zmienia :) ).

    a moje dokladne pytana brzmi
    1. Jakie dokumenty traca moc przy jakielkowiek zmianie ( nawet administracyjnej,
    ktorej koszty powinna placic administracja ), a ktore nie traca mocy prawnej.
    ( dowody osobiste, swiadectwa )
    2. I dlaczego mamy wpisywac wojewodztwo i kraje aktualne,
    a nie na ten okres ktory dotyczy ( miejsce urodzenia )

    Pozdrawiam
    Maciej Browarski