  • 1. Data: 2007-04-15 17:41:50
    Temat: Nowy katalog dla prawników MECENAS.PL
    Od: "Jan Kot" <m...@g...pl>

    Witajcie,
    Powstał nowy katalog www.mecenas.pl - przydatny prawnikom i osobom
    interesującym się prawem.
    Pozdrawiam.
    Jan Kot

  • 2. Data: 2007-04-15 18:39:53
    Temat: Re: Nowy katalog dla prawników MECENAS.PL
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Kot" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:evto4u$egr$1@inews.gazeta.pl...
    > Witajcie,
    > Powstał nowy katalog www.mecenas.pl - przydatny prawnikom i osobom
    > interesującym się prawem.

    Moją radość z powstania tego "katalogu" (czemu sie to tak nazywa?) nieco
    przygasza fakt, że z portalu mamy przekierowanie spod [aktualności] / [akty
    prawne] do strony http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html na której jak wół na
    czerwono i wytłuszczonym stoi napisane, że "Nie zezwala się na komercyjne
    używanie, kopiowanie i inne wykorzystywanie danych znajdujących się w bazie
    danych ISAP." Ale sama inicjatywa mi się podoba.

  • 3. Data: 2007-04-15 19:08:19
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 15 Apr 2007 20:39:53 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > wytłuszczonym stoi napisane, że "Nie zezwala się na komercyjne używanie,
    > kopiowanie i inne wykorzystywanie danych znajdujących się w bazie danych

    Ale link z serwisu nie jest takim korzystaniem z zasobów sejmowych.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2007-04-15 19:16:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w wiadomości

    > Ale link z serwisu nie jest takim korzystaniem z zasobów sejmowych.

    Polemizował bym mocno z tym poglądem.

  • 5. Data: 2007-04-15 19:47:41
    Od: Michał Kordulewski <n...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Polemizował bym mocno z tym poglądem.

    A czy możesz rozwinąć swoją argumentację? Jestem szczerze zaciekawiony.

    --
    pzdr, Michał Kordulewski

  • 6. Data: 2007-04-15 19:56:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Ale link z serwisu nie jest takim korzystaniem z zasobów sejmowych.

    A jesli nawet, to czy Szanowny Sejm IV RP potrafi wskazać podstawe
    prawną, dla ktorej teksty aktów prawnych maja jakiekolwiek obostrzenia
    co do dystrybucji?

    M.

    PS. Tak z ciekawości pytam ;-) Bo wydaje mi się, że to pani Ziuta
    siedząc przy komputerze kupionym z podatków, bedąc opłacana z podatków,
    w podatkowym czasie wpadła na taką genialną myśl...

  • 7. Data: 2007-04-15 20:43:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jesli nawet, to czy Szanowny Sejm IV RP potrafi wskazać podstawe prawną, dla
    > ktorej teksty aktów prawnych maja jakiekolwiek obostrzenia co do dystrybucji?

    Akty prawne na pewno nie podlegają ochronie. Za to już sama wyszukiwarka moim
    zdaniem tak. Jakby sobie zrobili własną wyszukiwarkę i podpięli te pdf-y, to już
    inna sprawa.

  • 8. Data: 2007-04-15 20:43:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Kordulewski" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > A czy możesz rozwinąć swoją argumentację? Jestem szczerze zaciekawiony.

    Akty prawne ochronie oczywiście nie podlegają. Ale wyszukiwarka jako program już
    tak. Skoro właściciel praw do niej uczynił obostrzenie co do komercyjnego
    użycia, to moim zdaniem jest ważne.

  • 9. Data: 2007-04-15 21:22:06
    Od: Michał Kordulewski <n...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Akty prawne ochronie oczywiście nie podlegają. Ale wyszukiwarka jako
    > program już tak. Skoro właściciel praw do niej uczynił obostrzenie co do
    > komercyjnego użycia, to moim zdaniem jest ważne.

    Ale nawet wyszukiwarka ze strony semowej nie jest używana w ramach
    serwisu mecenas.pl.

    --
    pzdr, Michał Kordulewski

  • 10. Data: 2007-04-15 21:24:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale nawet wyszukiwarka ze strony semowej nie jest używana w ramach serwisu
    > mecenas.pl.

    Jak to nie jest? Podlinkowano ją. Zresztą może jestem przewrażliwiony, tym nie
    mniej jeśli owo zastrzeżenie nie dotyczy podlinkowania, to nie mam pomysłu czego
    miało by dotyczyć. Przecież nie treści aktów.