  • 1. Data: 2006-03-19 07:30:32
    Temat: czy współwłasciciel może sprzedac samochód????
    Od: "piter" <p...@o...pl>

    witam mam pytanie dotyczące kupona samochodu ???

    więc chce kupić samochód lecz jest on zarejestrowany na współwłascicieli
    jeden własciciel jest za granicą a drugi w kraju pytanie dotyczy tego
    czy współwłasciciel moze sprzedać samochód bez zgody drugiego własciciela
    i czy na umowie kupna sprzedarzy wystarczy podpis jednego własciciela czy
    trzeba obu do sprzedarzy auta ?????

  • 2. Data: 2006-03-19 09:42:32
    Temat: Re: czy współwłasciciel może sprzedac samochód????
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    piter napisał(a):
> [...]
    > i czy na umowie kupna sprzedarzy wystarczy podpis jednego własciciela czy

    skutecznie możesz sprzedać to, co do Ciebie należy, więc jak myślisz?
    a co do podpisu - pełnomocnictwo

    KG

  • 3. Data: 2006-03-19 09:44:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    piter [###p...@o...pl.###] napisał:
> [...]
    własciciela
    > i czy na umowie kupna sprzedarzy wystarczy podpis jednego

    Potrzebna jest zgoda drugiego współwłaściciela. Może to być albo
    upoważnienie do sprzedaży (z punktu widzenia prawa cywilnego nie musi
    być notarialne) albo w ostateczności podpisanie przez tego drugiego
    sprzedającego umowy in blanco przed sprzedażą. Ryzyko dla kupującego
    jest takie, że jeśli upoważnienie nie jest notarialne, a nie widzi kto
    składa pod upoważnieniem czy umową podpis, to może się uwikłać w długi
    proces, gdyby się okazało, że podpis ów sfałszowano.

  • 4. Data: 2006-03-19 15:36:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    piter wrote:
> [...]
    > i czy na umowie kupna sprzedarzy wystarczy podpis jednego własciciela czy

    Współwłaściciel może sprzedać tylko swoją część, czyli pewnie 50%.
    Drugi współwłaściciel może ci sprzedać resztę. Wtedy dopiero samochód
    będzie twój.