  • 11. Data: 2008-08-25 17:13:50
    Temat: Re: czy wspólnik spółki jawnej prowadzi działalność gospodarczą?
    Od: r...@o...pl

    On 25 Sie, 18:11, "axel" <a...@b...pl> wrote:

    > Wg mnie...wspólnik spółki jawnej MUSI zarejestrować dz. gosp. w gminie.

    To sie popisales :)

    > Spółka jawna różni się tylko tym od cywilnej, że jest zarejestrowana w
    > rejestrze sądowym, a poza tym nie ma większych różnic.

    Co rozumiesz przez "wieksze roznice"? Rozumiem ze np to ze s.c. nie
    moze pozywac i byc pozywana,
    ze nie moze byc strona umow, ze nie ma odrebnego majatku, jest tylko
    wpolny majatek
    wspolnikow to nie sa "wieksze roznice". Ok, traktuje to jako opinie
    oparta o subiektywne kryteria.

    > Spółka jawna nie jest spółką kapitałową i nie posiada osobowości prawnej.

    A tu zgoda

  • 12. Data: 2008-08-26 08:06:41
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 25 Aug 2008 18:11:39 +0200, axel napisał(a):

    > Wg mnie...wspólnik spółki jawnej MUSI zarejestrować dz. gosp. w gminie.

    Nie, nie musi -- może. Ale nie będzie miało to związku z jego spółką
    jawną.

    > Spółka jawna różni się tylko tym od cywilnej, że jest zarejestrowana w
    > rejestrze sądowym, a poza tym nie ma większych różnic.

    Jest też więcej różnic, np. kwestia osobowości.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2008-08-26 08:09:23
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 25 Aug 2008 10:13:50 -0700, roger_that1 napisał(a):

    > A tu zgoda

    Nie do końca:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/U%C5%82omna_osoba_prawn