  • 1. Data: 2004-01-09 00:46:59
    Temat: czy urlop wypoczynkowy sie przedawnia ?
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    mam pytanko, czy niewykorzystany urlop wypoczynkowy przepada/przedawnia sie
    ? mamy takiego pracownika co kazdego roku bral po pare dni urlopu (majac
    bazowe 26) i nazbieralo mu sie tego sporo od kilku lat (od 1997 roku).
    wiem ze w nastepujacym roku powinno sie brac najpierw ten niewykorzystany z
    poprzedniego, ale i tak na dzien dzisiejszy teoretycznie ma "do wybrania"
    ten sprzed paru lat.

  • 2. Data: 2004-01-09 06:54:01
    Temat: Re: czy urlop wypoczynkowy sie przedawnia ?
    Od: Paweł<w...@o...pl>

    > mam pytanko, czy niewykorzystany urlop wypoczynkowy
    przepada/przedawnia sie

    po trzech latach licząc od końca marca roku nastęnego po roku, w
    kórym pracownik nabył prawo do urlopu.

    Paweł

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-01-12 19:42:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jan 2004, news wrote:

    >+ mam pytanko, czy niewykorzystany urlop wypoczynkowy przepada/przedawnia sie

    Tak. Dokładniej było[1] tak, że pracodawca *może* dać urlop starszy niż
    przeterminowany o 3 lata (AFAIK nic się nie zmieniło i "urlop powinien
    być wykorzystany do końca marca" czy jakoś tak, czyli urlop za rok
    2001 jest jeszcze "nieprzeterminowany" :)) ale *nie musi*.
    Inna sprawa że jeśli nie dał, to powinien dostać mandat :> za to
    że nie dopilnował "wydania należności w terminie" !
    [1] bo mam pilniejszy niż prawo pracy stosik nowelizacji do poczytania :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-01-13 20:21:55
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    > że nie dopilnował "wydania należności w terminie" !

    Mnie przepadlo od groma w ten sposob urlopu. Pracodawca moze dostac za to
    mandat? Przez kogo nalozony? I ile, 100zl?

  • 5. Data: 2004-01-16 23:44:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2004, goliat wrote:

    >+ >> Inna sprawa że jeśli nie dał, to powinien dostać mandat :> za to
    >+ > że nie dopilnował "wydania należności w terminie" !
    >+
    >+ Mnie przepadlo od groma w ten sposob urlopu.

    To cios poniżej pasa ze strony pracodawcy. On MOŻE dać ci ten
    urlop ! Oczywiście również MOŻE powiedzieć że "się przedawnił"
    - w końcu iluś takich co f-r z NOMu płacić nie chcą widzimy ;]
    (a to ta sama logika: "co mam dać/oddać jak być może nie muszę").

    >+ Pracodawca moze dostac za to mandat?

    Ściślej: za niedopilnowanie "przepisowego brania urlopu" przez
    pracowników - takich zaległości być nie powinno. Na okoliczność
    kiedy pracownik *ma interes* (chce wyjechać w Himalaje :))
    PIP uwzględnia podania pracowników o "opóźnienie" urlopu,
    przynajmniej było tak w praktyce ze 4 lata temu.

    >+ Przez kogo nalozony? I ile, 100zl?

    Przez PIP. Chyba więcej. Raczej nie wiem czy "przepadnięte
    wstecz", ale jak znajdą "w trakcie" (kontroli) takie
    zaległości...

    pozdrowienia, Gotfryd