  • 1. Data: 2004-09-26 11:06:39
    Temat: czy to zgodne z prawem?pomocy
    Od: "vcd" <z...@o...pl>

    jest taka sytuacja:kolezanka pracuje (od kilku dni) na kasie w sklepie.I
    wczoraj zdarzyla sie dziwna sytuacja:tak jak ponoc nigdy nie
    bylo-kierowniczka postanowila sprawdzic filolką czy pieniądze są
    prawdziwe(juz po pracy).okazalo sie ze 100 zl jest fauszywe...a kolezanka
    bedzie musiala oddac 100 zl ze swojej pensji...najdziwniejsze jest to ze
    poprostu fiolka byla w tej kasie juz zepsuta od dluzszego czasu,ponadto nie
    kursie nie bylo:"jak rozpoznac faluszywke bez fiolki".moje pytanie:czy to
    jest OK zeby ona teraz oddawala kase??moze sie odwolac??byla na komisariacie
    oddac banknot faluszywy,panowie polic wypisali jakies gluwno i tyle.dziekuje
    za odpowiedzi!pzdrrr

  • 2. Data: 2004-09-26 11:49:28
    Temat: Re: czy to zgodne z prawem?pomocy
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Co to za sklep? :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2004-09-26 12:09:38
    Od: "F" <f...@z...tech.us.edu.pl>

    Czy kolezanka jest zatrudniona na podstawie umowy o prace czy umowy zlecenia
    czy innej podstawie prawnej?

    F.

    Uzytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisal w wiadomosci

  • 4. Data: 2004-09-26 16:22:13
    Od: "vcd" <z...@o...pl>

    Użytkownik "F" <f...@z...tech.us.edu.pl> napisał w wiadomości
    > Czy kolezanka jest zatrudniona na podstawie umowy o prace czy umowy
> [...]

    .......ten slep to...uwaga uwaga....Minimal.
    zadnej umowy jeszcze nie podpisywala(pracuje tam kilka dni)

  • 5. Data: 2004-09-26 17:48:15
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > .......ten slep to...uwaga uwaga....Minimal.
    > zadnej umowy jeszcze nie podpisywala(pracuje tam kilka dni)

    na czarno? No to doniesc na nich. NAjklepiej tak umuwic kontrole by
    przyszli jak ona bedzie w kasie.

    P.

  • 6. Data: 2004-09-26 19:40:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > na czarno? No to doniesc na nich. NAjklepiej tak umuwic kontrole by
    > przyszli jak ona bedzie w kasie.

    Po co? Przecież już wiadomo, że była dziś, bo złożyła zawiadomienie. Ja bym
    raczej poczekał, czy ją do przyszłego miesiąca zarejestrują. Bo jak nie, to
    jest to przestępstwo.

  • 7. Data: 2004-09-26 19:54:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "vcd" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    Z tego co piszesz, to wygląda na to, ze pracuje na umowę o pracę. Jeśli tak,
    to mają zastosowanie przepisy prawa pracy. A zatem trzeba by było ustalić,
    czy w tym wypadku winę ponosi pracownik. A winę może ponosić, jeśli fals był
    rozpoznawalny "na gołe oko". Wszak nawet z opisu wynika, ze pracodawca nigdy
    w UV utargu nie sprawdzał. Podejrzewam zatem, że fals był widoczny na gołe
    oko. Jeśli tak, pracownik ponosi za to odpowiedzialność.

    Jeśli falsyfikat był faktycznie tak dobrze wykonany, że gołym okiem
    stwierdzić się tego nie dało, to wobec uszkodzenia UV pracownik moim zdaniem
    winy nie ponosi.

  • 8. Data: 2004-09-26 22:04:26
    Od: "vcd" <z...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jeśli falsyfikat był faktycznie tak dobrze wykonany, że gołym okiem
    > stwierdzić się tego nie dało, to wobec uszkodzenia UV pracownik moim

    ...czyli tak:trzeba sie upewnic czy banknot mozna bylo golym okiem
    wyczaic,jesli tak-to porazka,a jesli nie to mozna wyciągnąc dziala...a
    dokladnie jak to zrobic??przedstawic kierownikowi jakis paragraf???????

  • 9. Data: 2004-09-26 22:19:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ...czyli tak:trzeba sie upewnic czy banknot mozna bylo golym okiem
    > wyczaic,jesli tak-to porazka,a jesli nie to mozna wyciągnąc dziala...a
    > dokladnie jak to zrobic??przedstawic kierownikowi jakis paragraf???????

    Kierownictwo bez aprobaty pracownika nic sobie nie może potrącać z jego
    pensji. Można aprobaty nie wyrazić. Wówczas pracodawcy zostanie dochodzenie
    swoich racji przed sadem, z czego pewnie zadowolony nie będzie.

    W sprawie karnej wydany zostanie m.in. ekspertyza. W niej jest napisane, czy
    banknot jest łatwy do rozpoznania, czy nie. Ale to przychodzi czasem i po
    roku. Pewnie by trzeba do tego czasu poczekać, tylko czy pracodawca poczeka?

    Jeśli mam coś doradzić, to dogadać się z pracodawcą na spłatę na raty. Ale
    na piśmie. Korzyść podwójna. po pierwsze po rozłożeniu na 5 rat traci się 20
    zł/mc. Da się wytrzymać. Po drugie ma się dowód na zatrudnienie.

  • 10. Data: 2004-09-27 09:38:11
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    > Po co? Przecież już wiadomo, że była dziś, bo złożyła zawiadomienie. Ja
    bym
    > raczej poczekał, czy ją do przyszłego miesiąca zarejestrują. Bo jak nie,
    > jest to przestępstwo.

    pracodawca winien potwierdzic umowe na pismie najpozniej w dniu podjecia
    pracy (kp).
    p.
    W,