  • 1. Data: 2004-09-26 09:39:22
    Temat: Alimenty - wystąpienie pelnoletniej osoby.
    Od: "Alo" <a...@w...pl>

    WItam
    jest sytuacja.
    Dwojka dzieci wychowywana przez matke, ojciec płaci 400zl alimentów.
    Jedno z dzieci dorasta i idzie na studia, wyprowadza sie z domu, nie
    pracuje,
    bynajmniej nie wykazując dochody.
    Ojciec i matka postanawiają nie pomoc.
    Co w tym wypadku zrobic?
    Czy przysługuje pomoc socjalna z uczelni?
    Czy wystąpic o alimenty do sądu?
    Na ktorego rodzica? (Ojca?)

  • 2. Data: 2004-09-26 10:02:18
    Temat: Re: Alimenty - wystąpienie pelnoletniej osoby.
    Od: Richat <r...@t...pl>

    nasz kolega Alo nabazgrał:

> [...]
    > Ojciec i matka postanawiają nie pomoc.
    > Co w tym wypadku zrobic?
    > Czy przysługuje pomoc socjalna z uczelni?

    ojciec powinien dalej płacić jeżeli nie masz ukończone 24 lata, jak masz
    ukończine, to już jego dobra wola, to samo tyczy sie matki

    --
    Pozdr.Richat

  • 3. Data: 2004-09-26 10:08:29
    Od: "Alo" <a...@w...pl>

    > ojciec powinien dalej płacić jeżeli nie masz ukończone 24 lata, jak masz
    > ukończine, to już jego dobra wola, to samo tyczy sie matki

    tak , ale zakładam sytuacje ze w momencie kiedy odszedłem od matki (rodzice
    nie są razem) to obie strony zaprzestały pomocy. Mama dobrowolnej tata
    alimentów.

  • 4. Data: 2004-09-26 10:11:09
    Od: Richat <r...@t...pl>

    nasz kolega Alo nabazgrał:

    > tak , ale zakładam sytuacje ze w momencie kiedy odszedłem od matki (rodzice
    > nie są razem) to obie strony zaprzestały pomocy. Mama dobrowolnej tata
    > alimentów.

    nie rozumiem, obie strony zaprzestaly pomocy i co?

    --
    Pozdr.Richat

  • 5. Data: 2004-09-26 10:19:28
    Od: "Alo" <a...@w...pl>

    > nie rozumiem, obie strony zaprzestaly pomocy i co?

    Mieszkam z matką, ojciec płaci zasądzone alimenty od kilkunastu lat.
    Kwota 400zl aktualnie. Matka daje na lody i kino:)
    Wyprowadzam sie na studia, wynajmuje mieszkanie lub cos takiego.
    Koszt u3mania wzrasta powiedzmy do 1000zl i w tym momencie
    rodzice nie zgadzają sie i matka postanawia nie dawac na lody i kino
    a ojciec alimenty.

    Co w tym wypadku zrobic?
    Do tego czasu matka o3mywala pieniadze na konto.
    Jestem osobą poizej 24 roku zycia.

  • 6. Data: 2004-09-26 10:33:23
    Od: Richat <r...@t...pl>

    nasz kolega Alo nabazgrał:

> [...]
    > a ojciec alimenty.
    >
    > Co w tym wypadku zrobic?
    > Do tego czasu matka o3mywala pieniadze na konto.

    no to im powiedz ze pojdziesz do sady i tak dostaniesz to co chcesz,
    jezeli sie uczysz to musza ci dawac, a ona dostawala alimenty od ojca na
    utrzymanie ciebie, a nie na twoje lody, ale teraz masz okazje sam sie
    wykazac w utrzymaniu siebie :), tylko nie licz na jakies krocie, ojciec
    to bedzie dawal min tego co dawal do tej pory, a matka to zalezy ile
    przysadzi sad.

    --
    Pozdr.Richat
    oklejona White Fela 1.3 Mpi + LPG

  • 7. Data: 2004-09-26 10:40:41
    Od: "Alo" <a...@w...pl>

> [...]
    > wykazac w utrzymaniu siebie :), tylko nie licz na jakies krocie, ojciec
    > to bedzie dawal min tego co dawal do tej pory, a matka to zalezy ile

    Wiem ze matka nie na lody dawała chodzi mi o to ze po za alimentami sama
    troche dokładała do mojego u3mania.
    Matka dostaje jeszcze pieniadze na drugie dziecko czy w tym wypadku do
    matki tez dostane alimenty?
    Czy musze zakładac sprawe jesli alimenty są juz przysądzone matce na dzieci
    czy wystarczy ze złoze ze nie o3muje mimo zasadzenia wiele lat temu na mnie?

  • 8. Data: 2004-09-26 12:00:10
    Od: "F" <f...@z...tech.us.edu.pl>

    Po pierwsze primo - niewazne ile masz lat - nie ma tu zadnej granicy
    wiekowej.

    Liczy sie to czy dziecko jest w stanie potencjalnie ponosic koszty swego
    utrzymania czy nie. Przy czym zaklada sie, ze ta nauka uniemozliwia Ci to.
    Granica wieku 24 lat bylaby absurdem - wezmy sytuacje, gdy po technikum (5
    lat) idziesz na medycyne (6 lat) a w podstawowce 2 klasy repetowales
    przymusowo, bo miales wypadek. Ha?

    Po drugie - ojciec nie moze sobie przestac placic alimentow samowolnie bez
    przyczyny, ale co mozesz zrobic to wystapic do sadu o podwyzszenie alimentow
    na Ciebie i przekazywanie ich Tobie do rak wlasnych.

    Po trzecie - od matki tez mozesz zadac ponoszenia kosztow utrzymania Cie,
    czyli alimentow, bo ona jest Twoim rodzicem.

  • 9. Data: 2004-09-26 12:04:20
    Od: "Alo" <a...@w...pl>

    Super :)
    a gdzie dokladniej w prawie to znajde?

  • 10. Data: 2004-09-26 13:39:16
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 26 wrz o godzinie 14:04, na pl.soc.prawo, Alo napisał(a):

    > Super :)
    > a gdzie dokladniej w prawie to znajde?

    Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy
    http://prawo.hoga.pl/poradnik/obow_alim.asp