  • 1. Data: 2004-09-26 09:27:03
    Temat: ubezp.fund.gwaranc. i zwloka w zawarciu ub.OC-jak uniknac kary?
    Od: Adam Piotrowski <f...@N...SPAM.aufograf.pl>

    Witajcie mądre głowy!
    Mam problem;
    W komisie kupiłem samochód nieubezpieczony, zarejestrowany (złożyło się
    tak, że umowa kupna-sprzedaży zawarta w niedzielę). Ponownie go zar
    ejestrowałewm i ubezpieczyłem nazajutrz.
    Po pół roku dostaję pismo z UFG z żądanie zapłacenia opłaty karnej za
    niespełnienie obowiązku ubezp. OC - 470 zł (zwłoka nie przekracza 3 dni).
    Czy okoliczność nieodebrania auta z komisu w dniu nabycia, ale później
    jakoś może mi pomóc w uniknięciu tej opłaty?
    Fundusz powołije się na: Dz.U. 124 poz.1152 (rok 2003) art 31 ust.3:
    "W razie nabycia pojazdu mech. zarejestrowanego, którego zbywca wbrew
    obowiązkowi nie zawarł umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mech.,
    nabywca jest obowiązany zawrzeć umowę (...OC) w dniu nabycia pojazdu mech."
    Wygląda to beznadziejnie, ale może się mylę?

    --
    Pozdrowienia
    Adam Piotrowski

  • 2. Data: 2004-09-26 15:21:48
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Adam Piotrowski <f...@N...SPAM.aufograf.pl> napisał:

    >Ponownie go zarejestrowałewm
    Raczej, jak to się potocznie nazywa 'przerejestrowałeś' na swoje
    nazwisko (zarejestrowany już był). I data ta, w tej kwestii nie ma
    najmniejszego znaczenia.

    >Czy okoliczność nieodebrania auta z komisu w dniu nabycia, ale później
    >jakoś może mi pomóc w uniknięciu tej opłaty?
    Nie, ponieważ obowiązek ubezpieczenia dotyczy właściciela (lub
    użytkownika), a ty włascicielem pojazdu stałeś się w dniu kupna, a nie
    odebrania (czytaj: wprowadzenia pojazdu do ruchu).

    Artur Golański