    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy to wyłudzenie ??
    Date: Tue, 11 Nov 2003 13:38:11 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc37.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Nie jestem pewien, czy czasem nie będzie to oszustwo na szkodę tych
    operatorów. Jak przedłużałem umowę z PLUS-em tak ze 2 lata temu, to sobie
    przypominam, że był tam taki zapis, z którego wynikało, że ten telefon,
    który dostanę, będę sam używał. Chcieli mi nawet dać kartę SIM-PLUS za
    jakieś tam grosze, bym mógł ten mój poprzedni aparat komuś dać. No ale
    ADMIRAŁ sprzedający telefon umowę powinien znać, więc jeśli tam się taki
    zapis znajduje, to naraża się na zarzut współudziału w oszustwie. Ale nie
    wiem, czy teraz takie zapisy są w umowach, a zresztą nie podejrzewam, by
    ktokolwiek to faktycznie monitorował.

    Natomiast prowadząc w ten sposób działalność gospodarczą ADMIRAŁ naraża
    się faktycznie na inny zarzut. Jeśli ktoś do niego przyjdzie z fałszywym
    zaświadczeniem i wyłudzi od operatora przy jego pomocy ten telefon, a
    następnie mu go sprzeda, to ADMIRAŁ narazi się na zarzut współsprawstwa. I
    będą mu imputować niedopełnienie obowiązków czy nawet celowe działanie.
    Czy zarzut będzie trafny i możliwy do udowodnienia, to już inna sprawa.
    Jednak zawsze to jakiś kłopot. Po za tym, to to co może być normalnie
    uznane za niedopatrzenie (na przykład brak jakiejś pieczątki na
    zaświadczeniu) w wypadku ADMIRAŁA stanie się podstawą do przedstawienia
    zarzutu współsprawstwa w oszustwie.

    Dla tego też jak bym polecał wzmożoną ostrożność przy tego typu
    działaniach. Choć same w sobie zakazane nie są.